Menetrend
Szavazás

Cooks: örüljünk vagy ne a csere kapcsán?

2018. 04. 05. 11:11
Szerző: Croaker
Kategória: Cikkek, Hírek

A New England Patriots szurkolóknak nem kell itatni az egereket a csere miatt.
Miért? Mert állítólag Brady se teszi.

A Patriots nagy meglepetésre elcserélte a gyors, de inkonzisztens elkapóját a Los Angeles Ramshez kedden. Bár így Brady egy újabb fegyverét vesztette el a szezonra, úgy tűnik, az irányító még sincs összetörve a csere kapcsán, Ian Rapoport szerdai jelentése szerint.

"Még egy kiegészítés a Brandin Cooks cseréhez: a Rams megszerezte a hihetetlenül produktív elkapót, aki után Sean McVay (Szerk:vezetőedző) már korábban is sóvárgott. De a Patriots sosem tekintette őt a No.1 elkapónak...és ahogy tudom, Tom Brady egyáltalán nem szomorú a csere miatt. A számaitól eltekintve sosem illett igazán a rendszerbe"

Tudjuk, tudjuk: Cooksnak volt tavaly néhány nagy mérkőzése, és az 1000 yardos teljesítmény és a 7 TD miatt sem lehet rossz szavunk. De a számok nem árulnak el mindent a 24 éves elkapóról.

Cooksnak tulajdonképpen két erős alapszakasz meccse volt a Patriots színeiben: 5 elkapásból 131 yard és 2 TD a harmadik héten a Houston ellen, illetve 6 elkapásból 149 yard és 1 TD a tizenegyedik héten az Oakland ellen. Ezen a két meccsen kívül egyszer sikerült összesen 90 yard fölé jutnia. Sőt...a rájátszással együtt 8 olyan meccse volt, amikor a 40 yardot sem tudta meghaladni. 

Cooksal a legnagyobb baj az volt, hogy nem tudott megfelelő kémiát kialakítani Bradyvel. A Patriots az első számú elkapójára hagyatkozik akkor, amikor a nehéz elkapásokat kell bemutatni, amikor kiélezett helyzetekben kell a yardokat megszerezni és Cooks sajnos rendre elbukott az ilyen helyzetekben. Hiába az atletikussága és tehetsége, a felé jövő passzok mindössze 57%-át kapta el, így a ProFootballFocus csak a 36. legjobb elkapónak értékelte (Szerk: 77.1 pontot kapott, 80-tól van a következő szint), ami csak egy "átlagos" szintet jelent a skálájuk alapján.

Hasonlítsuk össze a szezonját Brandon Lloyd 2012-es teljesítményével, amelyet sokan csalódásként ítélnek meg a mai napig.

Lloyd 74 elkapásból 911 yardot és 4 TD-t ért el, a felé dobott labdák 56,5%-át kapta el. Mindketten hasonló számokat mutattak be a Patriotsban töltött egy évük során a rájátszásban: 12 elkapásból 102 yard és 2 TD Lloydnak, míg 10 elkapásból 155 yard TD nélkül Cooksnak.

Hogy igazságosak legyünk: Cooks 16,65 yard/elkapása az NFL-ben a hetedik legjobb eredmény volt, és ez sokkal jobb, mint Lloyd 2012-es 12,31 yard/elkapás statisztikája (amivel akkor a 62. legjobb volt a ligában). Mégis úgy tűnik, hogy egyik játékos sem tudott hosszabb ideig megmaradni a Patriots támadósorában.

Akkor most nézzük Amendola számait 2017-re, aki vitathatatlanul sokkal többel járult hozzá a csapat sikereihez, főleg a rájátszásban:

Amendola 61 elkapásból 659 yardot szedett össze, és 2 TD-t ért el. Ettől aligha eshet le az állunk. De a felé dobott labdák 70,9 %-át elkapta, bizonyítva a megbízhatóságát Cooksal szemben, így a PFF értékelése szerint ő volt a 25. legjobb elkapó a ligában, ami azt sejteti, hogy jobb játékos volt, mint a villámgyors csapattársa.

Következtetés: sirassuk meg Amendolát, de ne hullajtsunk könnyeket Cooksért, és mondjunk el egy imát Edelmanért, hogy valahogy tudjon visszatérni olyan formában, mint amilyen a sérülése előtt volt.

Végeredményben Cooks egy jó, ha nem is nagyon jó elkapó a ligában, és talán jobban fog illeni a Rams támadósorába, mint a Patriotséba.

Forrás: NESN

Hozzászólások

2018. 04. 05. 12:26
Nem is értem ezt minek kellett igy felfogni. Cooks nem azért lett eltradelve szerintem, mert nem hozta az elvártat, hanem mert anni pénzt kért amennyit a Pats nem adott volna meg érte. Ennyi, no more.

Nem kell itt statokkal azt bizonygatni, hogy mennyire szar Volt. Nagyon megérte aztaz 1/32-t (jesszusom, ezt én irom le), nem kell boszorkányüldözésbe kezdeni.
2018. 04. 05. 12:35
Tzimisce
Szerintem hasznos tud lenni egy ilyen indoklás. Te magad mondtad, hogy akárkit elcserélnél, ha megérné, de ez nem világos mindenki számára, mert sok szurkoló érzelemből gondolkodik, és nem hideg fejjel. Mint ahogy én is leírtam, hogy miért gondolom GOAT-nak Bradyt. Egy Patriots rajongó oldalon kvázi mindenki azt gondolja, hogy Brady a GOAT, de azért mégse érzem bajnak, hogy van róla egy statisztikákkal alátámasztott írás.
2018. 04. 05. 12:50
Persze értem én, hogy statokkal is alá lehet támasztani a trade-et, de szerintem itt ennek nem sok köze van hozzá, hanem a pénznek.
2018. 04. 05. 13:29
Croaker
Annyit azért hozzátennék, hogy ha nem 57, hanem mondjuk 75%-át kapta volna el, és mondjuk lett volna így 1500 yardja és 12-15 TD-je, lehet, hogy meggondolta volna BB a szerződtetését, hasonló hosszú távút, mint Gilmore-nak mondjuk. De ez csak tipp.
2018. 04. 05. 13:35
Annyiban nem értek veled, hogy ha Cooks a te általad említett számokat produkálja, akkor még magasabb összeget kér volna. Szerintem így is többet kaphat, mint Gilmore kapott és olyan számokkal meg pláne.

Persze érdekes lett volna látni, hogy az öregnek, hol van a végsö határa :)
Cooks ellen beszélt még, hogy jó a wr osztály idén a drafton és nekünk nincs is annyi zsénk, mint a Ramsnek.

A fordítás amúgy jó lett :)
2018. 04. 05. 13:45
Croaker
Köszi :) Én nem értek a drafthoz, valahol pont azt olvastam, hogy idén nagyon gyenge a WR részleg. A F.Tag értéke mennyi lenne jövőre kb? (Hogy a jó számok mellett itt lehessen tartani). BB-nél hol a határ? A kérdés jó :) Gilmore-nál is volt felhördülés, nem tudom hogy O oldalon meddig menne el :)
2018. 04. 05. 13:50
Idén 15,9m a franchise tag az elkapókon.
Pontosítok. A Patsnek vannak simán hátsóbb körös wr lehetöségei, ezért mondtam, hogy jó az idei év. Olvastam én is olyat, hogy általánosságban nem olyan jó a wr csapat. Bár így is van jópár igéretes fiatal.
2018. 04. 06. 06:31
kolok
En pont azt olvastam hogy iden nagyon gyenge a wr class
2018. 04. 05. 14:07
piszkosfred
Szerintem meg hasznos cikk. Nyilván nem volt szar, a cikk sem ezt irja, de messze nem tett hozzá annyit a csapathoz, mint ahogy azt sokan gondolják. Nem véletlen, hogy a kinti szakértők szerint sem volt jó fit.
Szerintem az évi 8 milliót sem érte volna meg, pláne nem többet. Kipróbáltuk, nem jött be, még nyertünk is rajta, remek trade!
2018. 04. 05. 15:12
zozo692
Szerintem ez úgy kell értelmezni, hogy nem ér annyit, amennyit kér (nem pedig annyit kér, amennyit nem ad meg a Pats), ez lett számokkal alátámasztva. Nekem korrektnek tűnik a cikk is, objektíven (számszaki alapon) vizsgálja a cserét, a boszorkányüldözés az lenne, ha valami nem stimmelne az ok-okozat összefüggésben.
2018. 04. 05. 16:55
hopi46
2018. 04. 05. 12:52
nikos1976
2018. 04. 05. 13:10
Gabesz70
Dola utan én már senkit nem fogok siratni. Hogan jó lesz, Edelman egészséges, edz mint állat a többit meg össze kaparják a többiek! A trade pedig jó.
2018. 04. 05. 13:27
Bizom benne igazad lesz Edelman térdével kapcsolatban. Azonban ne feledjük, hogy az orvosok szerint, egy ACL szakadás után a játékosok többsége csak a második évben tud visszatérni a régi formájához.
2018. 04. 05. 15:16
zozo692
Ez pedig igaz, számtalan példáját láthattuk már az európai fociban, de itt volt a szemünk előtt Dion Lewis is.
Bár ellenpéldaként lehet mondani Gronkot, de ő meg nem ember, hanem egy élő szövetbe burkolt titán ötvözet (és itt ne emlegesse senki a sérülését, egy jobb fizikumú ember már háromszor belehalt volna az általa kapottakba).
2018. 04. 05. 17:53
Gabesz70
Amilyen terapeuták állnak rendelkezésre, biztos hogy maxon lesz szeptemberre! Intsán egész jó videókat tesz ki. Nekem 37 évesen szakadt minden és jobb lett műtét után mint a sérülés előtt, pedig hol vannak magyar lehetőségek az amcsikhoz képest!?
2018. 04. 05. 13:28
Arnold Patsenegger
Kaptunk èrte 1/23 at és felszabadul 8,5 milla a sapka alatt. Szerintem egy évtizede nem húztunk ilyen magasan. A Rams nagyon sokat fizetett Cooksért 1 évre.
Egész szépen kezd alakulni az idei draft, savaztam az öreg BBt mert elpazarolt pár picket a semmire korábban, de azért szépen össze gyűjtött pár jó kis picket.

Cooks jó WR de amennyit most adtak érte ez kihagyhatatlan üzlet volt.
2018. 04. 05. 18:06
Gabesz70
Azt azért ne feledjük hogy így lett 3,4 M halott pénz!
2018. 04. 05. 19:11
Arnold Patsenegger
Igen, ez nem kevés. De ebben a cserében a legfontosabb az 1/23as pick. A felszabadított pénz már csak hab a tortán. :)
2018. 04. 05. 20:02
takirob69
A Cooks trade kapcsán nem lett halott pénz. Az a 3,4 milla a már korábban elküldött játékosok után van - Branch, Harris stb
2018. 04. 05. 20:23
hopi46
Úgy tudom trade-nél nincs halott pénz.
A 3,4M-t Branch, Harris, McClellin, Brissett, McDermott, Freeny "hozta össze".
2018. 04. 05. 23:26
Arnold Patsenegger
Közben én is utána néztem és Cooks után nincs halottpénz. Csak hopiék beelőztek a válasszal. Valamit elnéztél.
2018. 04. 06. 02:49
Gabesz70
Igen, azt hittem hogy bentragadtunk mert láttam hogy most van ennyi hp és nem rémlett hogy egy hete is láttam volna.
2018. 04. 05. 14:04
Chatmansky
Szerintem ezzel a draftcetlivel lehet egy komolyabb feltrade. Akkor viszont meglehet az a QB, akit már rég kinézett magának Bill apó...
2018. 04. 05. 14:48
dartib83
bocs, de szerintem ez a cikk hülyeség úgy, ahogy van.
melyik elkapó alakított ki tökéletes kémiát Brady-vel az első évében?
Moss-t és Welker-t nem számítva.
Várom a felsorolást!
2018. 04. 05. 14:52
nikos1976
Nagyon remélem hogy nem tradelünk fel, pláne nem akarok egy újabb ígéretes QB-t , aki aztán besül mint az előltöltős puska.
Az első négy pickben nem akarok irányítót látni, csak D játékost. Baromira szomorú leszek ha QB-t húzunkaz első 60-ban. Ha feltrade lesz egy QB-ért akkor k....ra kiakadok.
2018. 04. 05. 15:09
Én bízom benne, hogy a második körös pickek egyikével jön az irányító. Bár talán Falk/Lolita elerhető még a 3-ban. De a két elsővel jöhetne egy OT meg vander Esch
2018. 04. 05. 16:22
bence020
ha 23.-on bennt van Evans és vander Esch akkor ti kit hoznátok??
2018. 04. 05. 16:57
hopi46
2018. 04. 05. 14:52
dartib83
Úristen! 1082 yarddal rendszeridegen?!?
2018. 04. 05. 15:20
zozo692
A cikknek olvasd el a többi részét is.
A Brandon Lloyd példa tökéletes.
2018. 04. 05. 17:19
hopi46
Hát a yardszám nem minden, 114T/65catch, nem túl acélos egy 1.WR-től, többen a csapatból jobb T/C mutatót produkáltak. Sok meccsen "eltűnt", a SB-t meg "elcseszte", azaz messze nem volt konzisztens.
A Pats offense-ben (ez TB "mániája" is!) alapvető követelmény az útvonalak pontos "megfutása", ezt bizony Cooks igen gyakran "elszúrta".
2018. 04. 05. 17:57
dartib83
igazad van! nem tudott útvonalat futni.
pl. a houston elleni győztes td-je során sem futotta meg pontosan az útvonalat. csak arra kószált. van ez így, véletlenül ott volt. csak szerencséje volt.
ja, nem.
2018. 04. 05. 18:28
vodka03
Én nem is tudom mit kell magyarázni Cooks teljesítményén. Moss óta a legjobb hosszúcélpont volt, első évében felrakott 1000+ yardot és közbe dobtak rá néhány száz yardot DPI-ekkel, és mindezt elég olcsón, aztán tovább adtuk többért, mint amennyiért jött.

Amit a szemére lehet vetni, hogy a SB-on kiütötték, mert szerette volna javítani az előző hibáját (mondjuk az offense teljesítmény ez se látszott meg).
2018. 04. 05. 20:14
hopi46
"az igen gyakran elszúrta" és a "nem tudott" között Nekem óriási a különbség.
Ne tukmálj rám olyat, amit nem írtam, írd azt, hogy szerinted remek útvonalakat fut ld. a Houston elleni meccset. (A mindössze 2 kiváló meccse közül az egyiket.)
Mielőtt teljesen félreértenél Cooks egy jó WR.
2018. 04. 05. 18:59
Gabesz70
Nehogy az O. bármely tagjának nyakába varrjuk az SB vereséget! Aki ezt mondja az rosszindulatú, vagy nem látta a meccset!
2018. 04. 05. 19:34
vodka03
Még szerencse, hogy senki nem írt ilyet.
2018. 04. 05. 20:01
Gabesz70
2018. 04. 05. 18:07
szmorocz
Én nem értek teljesen egyet ezen statisztikák megállapításaival.
Én azt gondolom a staton felül abban volt nagy szerepe Cooks-nak, hogy széthúzta a pályát. Szerintem régebben az volt a nagy probléma, hogy mindenki tudta, hogy Brady "rövideket" fog dobálni, mert nincs hosszú/biztos célpontja. Míg az idei szezonban azért tudott pl. Dolda szabadabban lenni, mert hátra is figyelni kellett D-nek. Legutoljára ilyen hosszú "pályánk" Moss idejében volt és ki tudja mikor lesz legközelebb.
De cáfoljatok meg nyugodtan.
2018. 04. 05. 19:00
Gabesz70
Bízzunk Hoganben vagy Mitchellben!
2018. 04. 05. 19:32
Imre2
Én személy szerint köszönöm ezt az elemzést!
2018. 04. 05. 20:14
Pat Patriot
Ez kicsit olyan, mint amikor az egyik csapat tizenegyesekkel veszít, és utána jönnek az elemzések, hogy tkp. miért volt rosszabb, mint az a másik csapat, amely eggyel több büntetőt lőtt be.
Cooks egy igen jó elkapó volt. Tavaly volt egy elemzés, hogy az összetett route-okat mennyire jól futja meg. Tavaly senki sem lepődött meg, hogy a New England leigazolta. Össze is hozott egy rakás yardot. Most az elemzés előjön olyanokkal, hogy nem mindig volt sok yardja meg hogy a felé menő labdák hány százalékát kapta el. Ez az 57% a felé menő ÉS ELKAPHATÓ labdákat jelenti? Csak azért, mert igen sokszor volt olyan helyzet, amikor Brady túldobta az elkapó(ka)t. A másik, hogy mennyire volt produktív... A Patriots rendszere ugyebár olyan, hogy ha az kell a sikerhez, szétpasszolja az ellenfelet Brady. Ha szar az ellenfél futás elleni védekezése, akkor fut. Ha jól rémlik, volt Gronknak olyan meccse, hogy labda sem ment felé. Cooks egy mélységi célpont, ráadásul nem egy Megatron vagy egy Moss, aki kibirkózza magának a lasztit. Én úgy gondolom, hogy bár voltak elkapható labdái, amiket elejtett, voltak nehéz elkapásai is, amelyeket megmentett. Úgy gondolom, hogy felesleges bizonygatni, hogy ezt a trade-et nem Cooks teljesítményére kellene visszavezetni, csak azért, hogy újabb bizonyítékot találjunk BB egyébként meglévő zsenialitására és éleslátására. Cooks miatt nem fogunk a kardunkba dőlni, lesz elég célpontja Bradynek, viszont igen jól jött az a draftcetli. Amennyiben szarásig lettünk volna pénzzel, megtartjuk, sőt, adunk neki egy hosszú távú szerződést.
Szerintem nem jó beleesni abba a hibába, hogy akit a Patriots elküld vagy elcserél, annál megpróbálunk hibákat keresni, hogy miért nem volt (annyira) jó. Az az elkapó, aki 1000 yardot teljesít egy idényben, az jó. Ez a trade pedig a pénzről szólt. Pont.
2018. 04. 05. 22:43
kitalaltnev
2018. 04. 06. 00:19
szakacs
2018. 04. 05. 21:02
vodka03
Az alapszakaszban büntetésekkel, futásokkal és elkapásokkal együtt 1263 yardot hozott.
A playoffban az első két meccsen 132 yard elkapás + 68 yard DPI. A SB-on 23 yard elkapás + 1 yard futás (és ugye ott elég hamar kicspaták).
Ez így együtt nálam 1487 yard. Lehet, hogy még vannak valahol eldugott yardok, ha valakit érdekel szerintem utána tud nézni.

És, akkor arról ne is beszéljünk, hogy TB hányszor alúl vagy túldobta, mikor simán megverte az emberét. Bármiféle negatívumot felhozni ellene azután, hogy láttuk mennyi pénzért játszott és, hogy még a traden is nyertünk elképesztően mókás.
2018. 04. 05. 21:45
piszkosfred
Akkor én feldobom az estédet és megnevettetlek :))

- volt sok dropja, könnyű labdáknál is
- nem küzdött meg eléggé a labdákért ha védők szorításában volt. Ezt még Kovács Sanyi is kiemelte nála. Ilyenkor egy wr-nek nem csak az elkapásért kell harcolni, hanem azért is, hogy ne legyen int. Ha nem is tudja elkapni legalább próbálja meg elütni.
- inkonzisztencia, több meccse is volt, amikor alig lehetett észrevenni.
- az év legfontosabb meccsén betlizett. Vagy túlizgulta, vagy betojt, de több rossz döntést is hozott.

Ettől függetlenül baromi jó elkapó, végre volt mélységi célpont. Viszont nem érne meg nagy pénzt. Nekünk semmiképpen.
2018. 04. 05. 22:00
hopi46
Plusz az hogy egy QB túldobja/aluldobja a WR-t, vagy az nem jól futja meg a route-t, az esetek többségében a fotelünkből látva nem igazán eldönthető. :)
2018. 04. 05. 22:22
vodka03
Azt a fotelből is látni, ha Cooks egy sima fly route-on megveri az emberét yardokkal, majd Brady túldobja vagy alúl :)
2018. 04. 05. 23:01
hopi46
Nem mindig, hanem az "esetek többségében"! Úgy tűnik a számodra nem kívánatos szavakat átugrod. :)
Persze lehet, hogy Te mindig jól látod a foteledből ki hibázik, noha az egész downfield-et ritkán látjuk, irigyellek! :)
2018. 04. 05. 23:05
vodka03
A fly route-on csak el kell futnod tempóból a CB mellett, azt meg szerencsére a sok-sok kamera mutatja a visszajátszásban :):):)
2018. 04. 05. 23:06
vodka03
De lehet csak az én TV-m meg sztrímem szokott lassításokat mutatni a play után, akkor elnézést :)
2018. 04. 06. 00:29
hopi46
Nem is tudtam, hogy Cooks Nálunk mindig fly route-ot futott. Nem egy sokoldalú "route-mester". :)
2018. 04. 06. 00:37
vodka03
Senki nem mondta, hogy csak fly route-ot ment :) Kérlek próbáld meg értelmezni az olvasottakat és azután próbálj meg kommentet írni, ha nagyon szeretnél :)
2018. 04. 06. 10:11
hopi46
Nyugi! Csak Téged utánoztalak! :)
Croaker a "hibás"! :) Lefordított Nekünk egy olyan cikket, amelynek lényegét Mindegyikünk tudta annélkül is: Cooks egy jó WR, csak Nekünk drága lesz később, most meg még jól tudtunk vele kereskedni.
A Patspulpit-on van egy cikk, hogy jövő ilyenkor könnyen hasonló trade várható Flowers, Mason, Brown bármelyikével. Akkor újra "veszekedhetünk". :)
2018. 04. 06. 12:05
Croaker
2018. 04. 05. 22:10
vodka03
- Az érdekelne mondjuk, hogy hány INT-je lett Brady-nek, mert Cooks nem harcolt a labdáért, mert nem sok szituáció van előttem.
- A dropok-ból nyilván kaphatott volna el többet és, akkor nem 1500 yardot hoz a szezonban, hanem mondjuk 2000-et, ami ugyanúgy SB döntőt eredményezett volna.
- Az inkonzisztencia részt adom annyival kiegészítve, hogy ez nyilván nem feltétlenül az ő hibája, mert van meccs, ahol, ha megy a futójáték, akkor azt erőltetjük, vagy alapból a meccs végén nem passzolunk, mert az előny bőven megvan és csak égetjük az órát vagy a gameplan rövid passzokra épül, ahol nem használtuk annyit. Aztán van olyan, hogy Dola vagy Gronk tűnt el meccsekre, ami ugyanúgy természetes dolog.
- A SB részt adom, ahogy korábban is írtam, hogy azt magának köszönheti, hogy kiütötték. Aztán lehet azon gondolkozni, hogy, ha van Cooks, akkor csinál 10 elkapást meg 2TD-t és a 40 kapott ponttal is nyerünk csak ezt nem tudjuk biztosra, ahogy azt sem, hogy, ha Butler játszik, akkor biztos nem nyelünk be annyit.

Nagy pénzt én se adtam volna neki, a trade hatalmas steal nekünk. Én nem tuti nem fogok belekötni olyan apró dolgokba, hoyg elejtett néhány labdát az alapszakaszban, meg éppen volt olyan meccs, ahol nem volt 80-100 yard-ja, mert az első kiemelés meg a SB ezektől függetlenül is megvolt.
2018. 04. 05. 22:19
piszkosfred
Én sem hibáztattam őt az SB elbukásáért egy szóval sem.
Nem sok Int lett olyan szituból, én pl. kettőre emlékszem. Ezt is csak egy olyan példának hoztam, ahol Cooks még fejlődhet.
2018. 04. 05. 22:28
vodka03
Értem, csak azért mondom, hogy belekötni a legapróbb dolgokba, mint a néhány drop vagy hasonlók, mikor mindenki aláírt volna 1500 yardot tőle a szezon előtt eléggé szőrszálhasogatásnak tűnik, de nyilván ezzel együtt elfogadom, ha Te máshogy gondolod.

Nem is állítottam, hogy őt hibáztatod a SB elvesztése miatt csak megemlítettem, hogy vannak/voltak, akik szerint, ha Butler játszik tuti nyerünk és ezen logika mentén valaki gondolhatja, hogy Cooks hiánya azt jelentheti, hogy néhány pontot még szerezhettünk volna és, akkor mi örülünk a végén.
2018. 04. 06. 06:49
mammut
Jordan Matthewst leigazoltuk egy évre.
2018. 04. 06. 12:37
FunHun
Szerintem Kraft az alábbi nyilatkozatával meg is válaszolja a kérdést, hogy Cooks milyen elkapó:

Patriots owner Bob Kraft compared Brandin Cooks' potential impact to Randy Moss' in New England.
"Since I've owned the team," said Kraft,"the only player that could make an impact like that at wide receiver was Randy Moss."
Hozzászólás a(z) Cooks: örüljünk vagy ne a csere kapcsán? bejegyzéshez