Menetrend
Szavazás

Így lettem NFL játékos: Brian Hoyer

2010. 01. 25. 22:47
Szerző: Spigo
Kategória: Hírek
A szezon során az ESPN Patriots blogja minden szombaton röviden bemutatott egy-egy olyan játékost, aki első évét töltötte a New England színeiben. Az offseason-re való tekintettel most időnk van a pats.hu hasábjain keresztül is eljuttatni ezeket hozzátok. Az első bemutatkozó játékos Brian Hoyer, akit nem draftoltak tavaly és így szabad ügynökként került a csapathoz.
Arról, hogy hogyan indult focista pályafutása: “Nyolc vagy kilenc évesen kezdtem el zászlós focit játszani. Ötödik osztályos koromig játszottam így és ezután lehetett már szerelni is játék közben. Az édesapám volt az edzőm és nem akarta, hogy futtassuk a labdát, hanem inkább passzoljunk. Imádta nézni University of Florida-beli Steve Spurrier támadó egységének játékát. Utána felrajzolta ezeket a játékokat, amiket aztán megvalósítottunk, még akkor is, ha mindenki más csak futójátékokat hívott. Hatodikos koromban hat meccs alatt körülbelül 600 yardot dobtam. Nagyjából e körül szerettem bele a futbalba.” Miért kezdett el focizni: “Mindenféle sportot játszottam – baseball, kosárlabda, foci és mindegyiket szerettem. Éppen azt játszottam, aminek szezonja volt. Gyerekként mindig labda volt a kezemben. Emlékszem, az első karácsonyi ajándékom egy kosárlabda volt és imádtam. Nagyon szerettem a baseball-t is. Az volt ez első kedvencem. Arra gondoltam, hogy majd játszom a Michigan State-n, de a fociedzőm nem engedte. Általában szeretem a sportot.” Arról, hogy beszélt-e baseballról azokkal a csapattársakkal, akik iránt szintén érdeklődtek profi csapatok: “Nem beszéltünk erről Tom Brady-vel, de Isaiah Stanback-kel egy keveset. Sok Major League csapat érdeklődött irántam a középiskola végeztével, én meg úgy voltam vele, hogy ‘Szivesen jövök, de focizni biztos, hogy fogok a Michigan State-n.’ Azt hiszem ez elijesztett pár csapatot. Senior évemben 9-1-es mutatóval álltunk, dobó játékos voltam (pitcher), és elvesztettük az állami elődöntőt. Sophomore évemben én voltam a győztes dobó (az aki azt a labdát dobta, amivel megnyerték a meccset) az állami döntőben. Néha még most is hiányzik, például a playoff során.” Focicsapatok és játékosok akiknek fiatalként szurkolt: “Clevelandiként nyílván ott volt Belichick edző és a Browns. Számomra kicsit szürreális, hogy most ő az edzőm. Ő, aki az edző volt, amikor kijártam minden meccsre. Bérletünk volt. Bernie Kosar, Vinny Testaverde és mindig imádtam Eric Metcalf-ot – ő volt a kedvencem. Klassz volt, hogy találkozhattam vele a Combine-on. Ott volt, Ozzie Newsome-mal beszélgetett. Ők voltak gyermekkorom hősei. Én voltam a legnagyobb Browns szurkoló. Amikor ők elmentek onnan, egy ideig nem is nagyon követtem a focit. Ekkor kezdtem el igazán a baseballal foglalkozni és vált az első szerelmemmé.” Emlékek a középiskolai focista évekről St. Ignatius Középiskolaban: “Igazán jó középiskolába jártam, számos hagyománnyal rendelkezett. Éppen tavaly nyerték meg a tizedik állami bajnokságot 1988 óta. Ekkor éreztem először, hogy a következő szintre akarok lépni a fociban, ugyanis a középiskolai meccseken 15 000 ember előtt játszol. Nagyon izgalmasnak tűnt és fel is vettek oda. Két remek edzőm volt ott – Chuck Kyle, aki eléggé elismert edző Ohio-ban és az irányító-edzőm, Nick Restifo, aki a spanyol tanárom is volt. Nagyon jól kijöttünk és nagyon sokat tanított arról, hogyan kell irányítót játszani. Egészen addig csak a játék kedvéért fociztam, de a középiskolában elkezdtem nagyon komolyan venni. Azt hiszem az, hogy egy ilyen jó iskolába jártam fordított a foci irányába a basballtól.” Miért Michigan State-re esett a választás: “Sok Big Ten iskolát megnéztem. A Michigan Chad Henne-t szerette volna megszerezni és azt mondták, hogy ‘ha őt nem sikerül, akkor szeretnénk, ha hozzánk jönnél.’ Ugyanez volt az Ohio State-tel. Ők Brian Brohm-ot akarták és ugyanazt az ajánlatott kaptam tőlük is. Olyan helyre akartam menni, ahol elsőként számoltak velem. Abban az időben a Michigan State spread offense-t játszott John L. Smith irányítása alatt, én meg úgy voltam vele, hogy ‘Remek lenne oda menni és sokat dobni.’ Elég közel volt az otthonomhoz, de elég távol is onnan. Végül jól sült el a dolog. Smith edző nem maradt sokáig, de Mark Dantonio jött és két év alatt két bowl mérközést is játszottunk és remekül éreztük magunkat.” Legkedvesebb emlék a Michigan State-ről: “Amikor Michigan-ben győztük le Michigant. Ez volt az első alkalom 1990 óta, hogy a Michigan State Michigan-ben verte meg őket. Szóval az nagyon jó érzés volt. És az emberek, akikkel találkoztam ott, az edzők, a játékosok, mind remek emlékeket ébresztenek bennem.” A draft folyamata és ahogy aztán szabadügynökként leszerződött a Patriots-hoz: “Jobb számaim voltak junior évemben. A Redskins-ben játszó Devin Thomas és a Bears-ben játszó Kellen Davis is abban a csapatban volt. Olyan emberek voltak, akiknek jó dobálni. A senior évemben más elkapókkal dolgoztunk és a számaim nem voltak olyan jók. Kijőve a draftra, igazából nem tudtam, hogy milyen is az. Jól játszottam a Kelet-Nyugat meccsen és elég jól szerepeltem a Combine-on is. Kicsit magasabbra tettem magamnak a lécet, aztán jött a draft és engem nem választott senki. Tehát választanom kellett, hogy hogyan tovább. Az ügynököm (Joe Linta) hívott fel és mondta, hogy ‘A New England-nek tetszettél, szerintük remekül illenél oda.’ Miután ezt mondta, még meghallgattam a többi ajánlatot, de olyan helyre akartam menni, ahol rengeteget tanulhatok egy jó edzőtől és természetesen Tom Brady-től, aki szerintem a legjobb irányító az NFL-ben. Hogy ide jöhettem és tanulhatok tőle rengeteget számított.” Arról ahogy kezdetben elgondolkodott, vajon a Patriots volt-e a legjobb választás: “Emlékeztem arra, hogy draftoltak egy irányítót egy évvel azelőtt (Kevin O’Connel-t a harmadik körben). De úgy gondolkodtam, hogy bárhova megyek ott meg kell majd küzdenem a helyemért, akkor meg miért ne oda menjek, ahol a liga legjobb edzőjétől és legjobb irányítójától tanulhatok. Aztán ha még hozzátesszük, hogy Bill O’Brian is ott van, aki nagyon jó, így ez a legjobb lehetőség volt számomra.” A Patriots-ban töltött rookie szezonjának benyomásairól: “Megtanulni a mindennapi munka ritmusát. Emlékszem, minden előszezon meccs este volt. A hazai meccseken bejössz, megvan a megbeszélés, és ennyi volt a napi teendő. Emlékszem, olyan volt mintha valamit rosszul csináltam volna, hogy csak otthon ültem és vártam a meccset. Általában minden pontos menetrend szerint megy, de aztán észreveszed, hogy ez beépül az életedbe. Aztán ott van a rendszerek és védelmek komplexitásai, és azt hiszem ez az amit rengeteget tanultam Tomtól és O’Brian edzőtől. Hogyan támadjam a védelmeket. Látod, hogy mit csinál a védelem és ahhoz igazítod a játékodat.” Aki a legnagyobb hatással volt rá: “A szüleim, a családom. Az édesapám (Axel) a sport miatt, mert ő volt aki edzett engem és aki vitt a kiválasztó és foci táborokba. Ő volt a legnagyobb hatással a foci karrieremre.” Összefoglalva focista életútját: “Valóra vált álom. Nem emlékszem, hogy hanyadik osztályban, de egy tanár megkérdezte, hogy mi szeretnél lenni, ha nagy leszel. Sokan azt mondták, hogy orvosok. Én azt válaszoltam, hogy profi sportoló. Emlékeztettek rá, hogy ez nem sok embernek sikerül. Sosem kételkedtem magamban, hogy ilyen messzire jutok. Azt hiszem ez volt a legfontosabb, elszántnak maradni, keményen dolgozni és akkor jó dolgok történnek majd. Ez az a mentalitás amit beleadok, főleg a draft óta. Csak ide akartam jönni és megragadni a leghetőséget amit kaptam. Rengeteget kell még tanulnom és várakozással tekintek az itteni karrierem elé.” Forrás: ESPN/New England Patriots Blog

Hozzászólások

2010. 01. 26. 07:31
Bulow
Az a rész azért tetszik, hogy középiskolában 15000 néző...
2010. 01. 26. 09:06
nosbiglem
jah, lol :)

(magyar foci, mwhahah)
2010. 01. 26. 09:45
norbertobaggio
Na jó de az USA-t nem 10-millióan lakják ,ott egy kis városban vannak anyian igy könnyü 15000-nézőt összeszedni!
2010. 01. 26. 10:01
nosbiglem
Itt nem arról van szó.

Én úgy értelmeztem, hogy egy egyetemi focimeccsen van kint 15ezer néző, ami magyarországon egy NB1-es labdarugómeccsen is nagyon rika manapság, s ezért ennek már jelentősége van. Semmit nem jelent, hogy hányan laknak az országban. Ha lenne Magyarországon jó labdarúgás, lenne nézőszám is, teli lennének több 10ezer emberrel a lelátók.
(Jó igazaból nem tartozik a témához, csak egy kis mellékzönge volt, utólag is elnézést :S)

GO PATS!
2010. 01. 26. 10:51
Tamas
Középiskolában vannak kint 15000-en. Egyetemi meccseken általában telt ház van, nagy stadionban. 60000+ nézővel...
2010. 01. 26. 11:30
gj2k
Több tízezer ember Magyarországon egy focimeccsen?
Ez még Budapestnek menne esetleg, rajta kívül meg még Debrecen esetleg, de az is nyögve nyelne a 200 ezres lakosságával. Vagy olyankor menjenek ki az óvodások, meg a nyugdíjas otthon lakói is?
Már hogy a fenébe ne függne ez a dolog a népesség számától.
2010. 01. 26. 11:44
nosbiglem
Szted Debrencenbe csak Debrecen város lakói mennek ki focit nézni...
Ezen még azért gondolkodj el egy kicsit :)
Szép is lenne...
2010. 01. 26. 12:13
Hoyer egytemi csapata a Spartans rendszeresen megtölti a 75 ezres stadionját pedig maga az egyetem egy kb. 45 ezres városban található, ehhez jönnek még hozzá az egyetemisták kb. 80 ezren.

Csak az arányok miatt.
2010. 01. 26. 13:20
A vitát egy kicsit parttalannak érzem, de egyetértek azzal, hogy a színvonaltól függ a kérdés.
Kis hazánkban is, egy showműsor jellegű sporteseményre 40-50.000 ember képes kimenni. (pl. Real Madrid, brazil válogatott, amikor tétje volt a VB selejtezőknek,Loki BL meccsei,stb.)
A város nagysága csak részben függ össze a lehetséges nézőszámmal. pl. a Diósgyőrnek, Debrecennek nem csak a saját városában szurkolnak, hanem a teljes környék - kivéve aki a Fradinak drukkol. Így tehát nem 190-200 ezer főből kell kiindulni, hanem ennek akár az 1,5szöröséből.
Na most az USÁ-ban, ahol ellenurbanizáció a jellemző, ott nem 1,5* a szorzó, mivel aki megteheti, az kiköltözik a városból, a "környező" településekre. A vonzáskörzet - javítson ki aki ebben jártasabb-, akár 100 km-t is jelenthet (egy nagyvárosnál), de 60 km-t simán. (mintha Hatvan lakosságának a fele minden hétköznap 6kor bepattana a kocsiba és Bpre járna dolgozni) --> a vonzáskörzetével együtt egy 45.000-es város akár 200-300 ezres is lehet.
Mivel 6 sávos autópálya-bevezető szakaszok vannak, így kb. fél óra a városba való bejutás.(a bevezető szakaszig persze...)
...és akkor az egyetemistákról még egy szó sem esett, akik pedig az olcsóbb jegyekre tipikus célközönség lehetnek.
2010. 01. 26. 13:54
nosbiglem
Volt egy film a Notre Dame egyetemi csapatárol régebben, hogy egy srác hogy jutott be a csapatba nagy nehezen, stb. A történet most mellékes. :)

Na abban volt, hogy télleg óriási stadion színültig volt emberrel, sajna élőben még nem tapasztaltam meg azt az élményt, de valami fenomenális lehet.

Akkor meg egy NFL meccs, egy igazi rangadó. Huh, de megnézném!

Go PATS :)
2010. 01. 26. 14:09
Személy szerint én azért nem megyek el egyetlen magyar meccsre sem, mert félek. Félek a kialakult légkörtől, attól, hogy 4 osztályt végzett emberek székkel hajigálnak, emellett kritikán aluli játékot kapnék a játékosoktól. Mindezt pénzért. Amerikában egymás mellett szurkol a Patriots és a Jets szurkoló, maximum odamondják, hogy "úgyis mi nyerünk", de ennyi. Kultúráltan viselkednek. Nálunk mikor fog két rivális szurkolótábor együtt szurkolni? Amerikában (és a Föld legtöbb országában) CSALÁDI SZÓRAKOZÁS a meccsnézés, nem háború.
2010. 01. 26. 14:19
nosbiglem: kizárólag tv-s közvetítések alapján egy NCAA (egyetemi) meccs hangulata nevetve kenterbe veri az NFL-ét. Elsősorban az egyetemek zenekarjai miatt, akik a playek között megállás nélkül húzzák az aktuális TD, FG, defense, 1st down nótájukat stb.

Érdemes idénről visszanézni például az első hétről a Virginia Tech-Alabama meccset, vagy az Ohio State-USC meccset, de napestig lehetne sorolni.
2010. 01. 26. 14:27
nosbiglem
DoM: Kiváló! Ezekre énis kiváncsi lennék, ha lesz rá alkalmam megnézem.

Tanko_Sz: Igazad van! Egyszeruen nem erdemes tovabb ragozni.
2010. 01. 26. 14:40
gj2k
Nosbiglem: Debrecen környékén is meg lehetne nézni a népesség alakulását. Ha 200 ezer emberből nem jön össze az a több tízezer amit említesz, akkor a "környékbeli" plusz 50 ezerből sem. ;)
De neked legyen igazad, bár ott tartana a Magyar sport!
2010. 01. 26. 14:40
Tamas
Tanko_Sz: Azért ez nem csak itthon jellemző, inkább az európai focira. Bármelyik bajnokságban szó szerint életveszélyes lehet az ellen drukkerei között. Akár Anglia, akár az olasz vagy spanyol bajnokság.

Amerika és az amerikai sportok ebből a szempontból példaértéküek.
2010. 01. 26. 15:07
sirCharles
Nekem szimpatikus Hoyer. Talpraesettnek biztosan talpraesettebb, mint az átlag NFL csereirányító, amikor idén be kellett állnia Brady helyére, szerintem egyáltalán nem volt szégyellnivalója a teljesítményét illetően. Nyilvánvalóan még nem kezdő szint, de ha rendesen odafigyelnek rá, akár lehet belőle a következő Aaron Rodgers is... remélem legalábbis :-)

Sok mindenért nagyon utálom az Egyesül Államokat, de egy valamiért tisztelem is őket: a bármilyen szintű sportot övező rajongásukért, tiszteletükért, és az egész sporttal kapcsolatos kultúrájukért. Imádom a Chelsea-t is (a Patriotshoz hasonló ideje szurkolok nekik), de mondjuk egy West Ham beli meccsen nem ülnék be jó szívvel a hazai szurkolók közé a kék Lampard mezemben :-D
2010. 01. 26. 15:12
Bulow
Csak még egy adalék, ha már ígs sikerült tematizálnom a postot :) : Az van - és ez lejön még a lehülyébb amcsi sorozatból/filmből is - hogy a gyerekem, a haverom, a csajom/pasim, az osztályom/iskolám meccsére kimenni egyszerűen FONTOS! Így egy kisvárosban már simán össze is jöhet 15ezer néző. A társadalom közösségei egyszerűen MEGVANNAK, nem úgy mint nálunk. Ugyanez látszik a kocsmákon is. A minap szombat(!!!) este végigmentem Bp belvárosán és az összes söröző, étterem kvázi üres volt. Aki volt Londonban láthatta, hogy még egy hétköznap délután is az utcákra ömlik ki a tömeg a pubokból. Az emberek közösségbe járnak arrafelé, nálunk meg nem. És ez nem a válságon múlik, egyszerűen ilyenek vagyunk. Sajnos.
2010. 01. 26. 15:49
CoSco
Ez a nézőszám vita olyan fölösleges, mintha az nb1.hu-n lennék :) Mert sok mindentől függnek a dolgok, egyrészt természetesen függ a népességtől, a csapat teljesítményétől, valamint ami a legfontosabb, teljesen más "rendszere" van az USA-ban a sportnak, illetve az emberek mentalitása is teljesen eltérő, más kapcsolatuk van ott az embereknek a sporthoz mint nálunk. Ezt most nem írom körül mert túl hosszú lenne (egyik tanárom 2 órát beszélt erről anno)
Amúgy én próbáltam NCAA meccseket nézni hát nem sokáig bírtam, de ha mondjuk a fiam játszana simán ott lennék :)
2010. 01. 26. 15:53
sirCharles
Egy gondolat még a szurkolótömeghez:

A mennyiséggel biztos nincs gond, de a minőséggel NÉHA akad. Nem kell New Englandből még csak elmenni sem, elég csak a Baltimore elleni PO meccsig visszaugrani. A gyomrom fordult ki azoktól a férgektől, akik a stadionban két zabálás és kólázás között a saját csapatukat fújolták és fütyülték, miközben pont akkor lett volna a legnagyobb szüksége a fiúknak a bátorításra és buzdításra.

Szóval lehet sokan kijárnak meccsekre, de sok ember között sok idióta is lesz, akiknek tehetsége van ahhoz, hogy az egyébként normálisakat is a maguk szintjére süllyesszék... Számomra felettébb meglepő és kiábrándító is volt annak a nem pár száz, hanem inkább pár ezer "szurkolónak" a viselkedése. Nem játszott jól a csapat, de az ilyen akkor is elfogadhatatlan szerintem. Aki nem képes normálisan elviselni a csalódást, az miért nem megy csendben haza, ahelyett hogy kihozza magából a legnagyobb gyökeret...?

Egyébként itt átkapcsolhatnék a New Orleans-i vágányra is, ahol ha jól emlékszem pár éve néhányan annyira cikinek érezték, hogy a csapatnak szurkolnak, hogy csak papírzacskót a fejükre húzva mertek meccsre menni - most meg itt a hűűű de nagy összetartás, az egyik legnagyobb divat lett a Saintsnek szurkolni... Katrina hurrikán ide vagy oda, képmutatásban és hülyeségben még mindig orrhosszal vezet a világ előtt az a nemzet. Szerintem...
2010. 01. 26. 15:56
CoSco
Bulow: gyere el egyszer Debrecenbe szerda, pénteken vagy szombat este. Sehol nem találsz ülőhelyet csak ha jó előre foglalsz! Szerintem ez a magyarok nem járnak közösségbe dolog nem igaz, legalább is itt mifelénk :)
2010. 01. 26. 16:22
Seventh Son
A nosbiglem által felhozott film címe a Mindent a győzelemért. Égen-földön keresem szinkronosan. Esetleg vki tudna ebben az ügyben segíteni?
2010. 01. 26. 16:54
pat67
2010. 01. 26. 17:02
sirCharles:
nem volt szép amit a Pats drukkerek csináltak azon a meccsen, de szerintem az amerikaiak ebben a tekintetben tényleg előttünk járnak.
Mi lenne pl. ha a magyar válogatott az első 10 percben kapna 4 gólt az albánoktól vagy a máltaiaktól pl.
Szerintem nem csak fújolnának a drukkerek, hanem szétszednék a stadiont!
2010. 01. 26. 17:28
bradyfan
Sircharles.
Ha jól emlékszem a Miamival kevered a papír zacskós dolgot. Ott voltak ugye olyan szurkolok akik az 1-15-ös szezonban az első ellenünk vívott meccsen papírzacskót húztak a fejükre és kint volt egy tábla, hogy 0-16. Hálátlan drukkerek mindenhol vannak, de a többsége azért normális és kitart a csapat mellet.
2010. 01. 26. 17:44
sirCharles
bradyfan

Jó egy helyzet ez, mert én meg a Miamival kapcsolatban nem emlékszem semmi ilyesmire :-D Mintha a Saints rémlene nekem...

De mindegy, hatalmas suttyóságnak tartom, ha valaki ilyen. Ha már segíteni nem tud vagy akar, legalább ne ártson a saját csapatának... Itthon is sokszor a személyeskedő vádaskodások eleme, hogy valaki divatdrukker vagy sem, de ezek semmik ahhoz képest, mikor valaki egy rossz meccsen elkezdi fújolni a csapatát szerintem :-) szánalmas.org

Viszont mit szóltok Brian Hoyerhez? Láttok benne potenciált, fejlődési lehetőséget ahhoz, hogy Tom Brady utóda lehessen a Patriotsban?
2010. 01. 26. 19:18
bradyfan
Sircharles
http://a.espncdn.com/photo/2007/1202/nfl_ap_dolphins_fans_580.jpg
Erre a képre gondoltam. :D

Ami Hoyert illeti amit láttam belőle idén elég bíztató volt, de kíváncsi lennék arra mit tud, téttel bíró meccsen 60 percen keresztül. Az biztos, hogy megfogjuk probálni esetleg Brady utodnak nevelni, de hogy sikerül-e az még a jövő zenéje :D
2010. 01. 26. 20:36
zo72
Valaki meg tudja mondani, hogy a Ravens-nek miért kellett Pees LB edzőnek. Ott ahol a Liga (egyik)legjobb LB sora van????????? minden esetre elég gyors volt a gyógyulás!
2010. 01. 26. 20:49
tottinho
Szerintem nem gáz az, hogy a nézők kifütyülték a Pats-et a Ravens ellen, mivel nem azért vettek jegyet vagy bérletet, hogy ilyen lélektelen játékot lássanak. Nem szarok voltak, hanem nem harcoltak, nem is nagyon láttam még az NFL-ben ilyen hitetlenül játszó csapatot, mint a Ravens elleni Pats volt! Ha kikapnak küzdve, biztos nem fütyültek volna. Én még örültem is neki, hogy kimutatják: "nekünk nem ezt ígérték", kvázi. Pont az a bajom inkább az amcsi szurkolókkal, hogy kissé halvérűek, akkor is csak jóízűen zabálnak, ha kikap a csapat. Olasz focin nőttem fel, nekem hozzátartozik, hogy vereség után szét kell szedni a stadiont, mert basszus, elbaszódott a vasárnapom, holnap meg megint meló, szopás, maffia a nyakamon, stb., szóval hiába vártam egész héten, hogy végre hétvége legyen...Amcsiban legfeljebb átmennek a hokicsapat, a kosárcsapat, baseball-csapat stb. meccsére és megint boldogok. Most örültem a fütyülésnek, mert láttam, hogy együtt bosszankodnak velem, ugyanolyan mérgesek mint én itt a fotelben.

Arról meg kár beszélni, hogy miben van előttünk Amerika. Hozzávetőleges becslések szerint mindenben...
2010. 01. 26. 21:26
imi
csatlakozom, szerintem se volt akkora gáz a negatív véleménynyilvánítás a nézők részéről, elvégre igen komoly pénzeket költenek ők is jegyre, bérletre, egy halom szurkolói nyavalyára, aminek a bevétele a csapathoz jut, és ha nem képes mindenki mindent beleadni a pályán joguk van kinyilvánítani nem tetszésüket, ettől függetlenül én pörgettem volna sálam, vertem volna dobot, és üvöltöttem volna, hogy mindent bele, mert együtt nyerünk együtt vesztünk...

Hoyernek szerintem hihetetlen jó a hozzáállása, abszolút fejlődőképes és a legjobb helyen van h nagyon sokat tanuljon, ha képességeit nézzük lehet belőle egy következő nagy QB, az idő és a tanultak magas színtű elsajátítása teheti őt is naggyá, mint ahogy Tomot is egykoron.
2010. 01. 26. 22:10
boston
Szerintem az normális, h kifütyülték és otthagyták a meccset. Mi csak leültünk a tv elé, ők autóztak 1-1.5 órát, vettek belépőjegyet. KB az jöhetett le nekik mint nekünk. De ebbe most már ne menjünk bele.
Egyébként én voltam amerikába (ezt nem úgy mondom mintha más nem lehetett volna) és ők tökre máshogy állnak a dologhoz. A nagy városokban kimennek hoki, kosár, foci, baseball, iskolai foci, iskolai úszóverseny, lachrose, stb stb.... Mindenhova mennek, esznek isznak kiabálnak, ha szar meg fújjolnak. Hányszor láttam már, h tök fontos fgólnál vannak akik oda sem néznek, pont sétálnak a büféhez.
2010. 01. 26. 22:47
boston
Hát ez igaz! De ez Amerika. Ettől érdekes az egész.

Amúgy én is írigylem az USA sportéletét, meg a szurkolói magatartást.
De lássuk be: birkák! ( és nem csak rossz értelemben)

Abban is biztos vagyok, h ott senki nem kér szabit hétfőre. (nem csak az éjszakázás miatt )
van egy meccs, (0-24), jó menjünk haza, holnap munka. Majd jövök még 50 évig NFL meccsre. kb ilyen a gondolkodásuk.
2010. 01. 26. 23:03
boston
Még valami, tudom, h OFF, de remélem nem baj ha leírom. Londonban bementem kapunyitáskor a stadionba. Mikor láttam, h az egész nem dohányzó (és ki nem lehetett menni), fogadtam a barátommal, h sokan ezt nem fogják megállni. Az emberek söröztek és kb öt órán keresztül voltak a stadionban. Szünetben direkt körbesétáltam. Senki nem dohányzott. Egy gyerek tett egy próbát, 10mp belül ott volt 3 biztonsági. A gyerek alig állt a lábán. A barátai szinte könyörögve kértek bocsánatot, h ne dobják ki. Ezt mo-n hol lehetne megcsinálni? Persze mindenhol vannak vandálok. De a szabályokat be kell tartani. Itthon a faszacsávók mind azt hiszik, h bármit megcsinálhatnak. Én ezt nevezem mindig a demokrácia rosszul értelmezésének. Jobban mondva, éretlen demokráciának. Mert a demokrácia nem azt jelenti, h a sok hülye azt csinál amit akar.

Húú hova jutottam, inkább befejezem.
2010. 01. 26. 23:19
infidelitas
sirCharles: Teljes mértékben egyetértek veled!

OFF

Saints-Colts: Mit is kívánhatnék mást, mint Saints győzelmet? :) Vesszenek manningék! :)
2010. 01. 26. 23:47
46-44 es Saints győzelmet kétszeres hosszabítás után, safetyvel.
2010. 01. 27. 00:19
vroh
Nyerjen inkább a Colts. Örülnék, ha Stover szerezne még egy gyűrűt, mielőtt visszavonul. Aztán ha jövőre nem jutunk SB-ig (ami azért nem lenne nagy meglepetés), akkor bánom is én, nyerjen a Saints Morstead drop kick FG-jával. :-D
2010. 01. 27. 02:13
infidelitas
Boston:

Ez az egy, ami nem tetszett a Wembley-ben, hogy sehol sem lehetett dohányozni :(
2010. 01. 27. 08:15
CoSco
OFF
boston: én spec majdnem tökön szúrtam magam, hogy nem lehet a Webleyben cigizni, de hát ez van és betartja az ember. És nálunk sem olyan rossz a helyzet, pl jan. 11.-én Nitzer Ebb és Depeche koncin voltam ami szintén nem dohányzós, és senki nem gyújtott rá. Pedig több ittas ember volt mint a Pats meccsén :) Ami viszont még elszomorítóbb az hogy EL és BL meccseken még szeszt sem lehet kapni :(
OFF vége :D

Hoyerről csak annyit, hogy egy nagyon szimpatikus kölyök, és vélemény szerint nagyon tehetséges is. Amikor pályára küldték hozta azt, amit elvártak tőle. Igaz kevés passza volt de a 70%-os passz pontosság csak 70% nem igaz? :)
Szóval én nagyon kíváncsi lennék rá, hogy hogyan szerepelne, ha a vele szemben támasztott elvárások növekednének. Sajna (neki legalábbis) Brady-ben van még 4-5 év, ha vigyáz magára, így ő itt sosem lesz kezdő irányító, hacsak nem történik valami olyan tragédia, mint 2008-ban.
2010. 01. 27. 11:06
norbertobaggio
CoSco az a kérdésem volna ,hogy a Webleyben a wc -ben se lehetett dohányozni? Voltak füstérzékelök vagy valami biztonsági ember? Ezt csak kiváncsiságból kérdezem amúgy én nem dohányzom csak az ithoni tapasztalatok alapján a magyar ember mindig feltalálja magát! :-)
2010. 01. 27. 14:13
temp
nem tudom, lehet, hogy kultúrált magyar ember nem találja fel magát, hanem betartja a szabályokat...
2010. 01. 27. 15:15
boston
Hát igen!! Persze ez nem mindenkinek tetszett ( mármint a bagótilalom), de ez volt. A WC-nél állandóan nagy sor volt, nem nagyon volt lehetőség cigizgetni. De ez csak egy példa volt.

De ha már itt tartunk, a meccs utáni "tömegoszlatás" a lovasrendőrök segítségével, az is példás volt. Aki ott volt tudja miről beszélek. (Hogy ne legyen tömeg a metrón, 50 m-ént lovasrendőrök néha keresztbe álltak az úton. Mindenki szépen csendben várakozott amíg tovább mehetett. )
2010. 01. 27. 15:40
Hoyer jó lesz, csak maradjon, és tudja kivárni a sorát.

off

Nem lenne klassz, ha a magyar egyetemek (főiskolák) létrehoznának egy "egyetemi" labdarúgó bajnokságot? Tudom, pénz kellene a köbön, de álomnak nem rossz: családi program, szülők hozzátartozók, városlakók és környékbeliek, na és persze a cheerleaderek :) (Meg persze biztonság is a köbön!)
2010. 01. 27. 19:52
bradyfan
Egy érdekes felvetésem lenne.

Sok szakértő kacérkodik azzal, hogy esetleg át állnánk 4-3-ra. Ennek mekkora lehet az esélye?
Elösször nagy hülyeségnek tartottam, de jobban át gondolva nem is annyira nagy baromság. Főleg ha azt nézzük mennyi lyuk tátong jelen pillanatban a front 7-be. Kis túlzással kb ugyanannyi erőfeszités lenne átállni 4-3-ra mint újjáépíteni a 3-4-es front 7-et

Mi a véleményetek erről?
2010. 01. 27. 20:44
Bulow
Teljesen OFF: Nem tudom hányan ismeritek Gary Vaynerchuk-öt. Ő egy egészen elképesztő video borblogger, közel a szakmámhoz és a szívemhez. De Garynek van egy nagyon fura tulajdonsága: elvakult Jets drukker. Tképpen minden postban van egy kis jetsezés, a borköpő vödre is egy Jetses sörvödör. Minden postját nézem, de most még a szokásosnál is nagyon röhögtem az utolsó két videon.

Itt linkelem be Gary bejelentkezését a Jets-Colts előtt:

http://tv.winelibrary.com/2010/01/20/another-merlot-blind-tasting-episode-803/

És itt utána:

http://tv.winelibrary.com/

A különbség tapintható...
2010. 01. 27. 21:22
imi
OFF

Shawn Springs befejezete pályafutását...ezzel 1-el nőtt a szükséges CB-k száma...
2010. 01. 27. 21:43
Még nem biztos Springs visszavonulása, pontosan ezt mondta:

“Maybe,” Springs said. “I actually feel like I can still play a lot. I don’t know yet.”

azaz "Talán, jelenleg úgy érzem, hogy tudnék még játszani. Nem tudom még" - ezt arra válaszolta, hogy elérte-e a karrierje a végét.
2010. 01. 28. 10:05
CoSco
OFF
norbertobaggio: nem tudom, én nem próbáltam a wc-ben cigizést, de abból kiindulva, hogy anno a debreceni Főnix stadion budijából kizavartak minket mikor Iron Maiden volt, így sanszos, hogy a Wembley-ben is fel vannak erre készülve :)
OFF

Springs nem teljesített úgy, hogy fájjon érte a szívem, de tény, hogy komolyan el kellene gondolkozni egy első vagy második körös CB draftolásán. Szerintetek?

Ami viszont nagyon zavar az ez:
http://blogs.nfl.com/2010/01/27/45136/
Nem szimpatikus a mondat formálása Vincnek, de persze valahol érthető. Kérdés elengedjük e vagy kapjon valami nagyon zsíros sok éves fizut? Remélem a csapat a legjobb döntést fogja hozni!
2010. 01. 28. 10:21
CoSco
OFF
pirko: amerikai foci terén képzeled létre hozni az egyetemi bajnokságot kis hazánkban? Az elképzelhetetlen. Még "hagyományos" fociba se lenne sok értelme, pláne nem egy réteg sportban. Ja és az egyetemek anyagi helyzetének tudatában mondom, hogy még kő-papír-olló csapatok létrehozására se lenne pénz :)

bradyfun: mióta az "eszemet tudom" kacérkodnak a szakértők a gondolattal :) Sokáig elképzelhetetlennek tartottam, de egyre inkább hajlok a felé, hogy talán meg lehetne próbálni. Igaz akkor LB probléma helyet, komoly DT problémák lennének, amire külön kihat majd a Wilfork eset...

boston: Londonban minden tömeg megmozduláson ezt a lovas elzárós módszert alkalmazzák, és nagyon praktikus. Bár ha legközelebb a Wembley-be vagytok akkor busszal menjetek, időben ugyan hosszabb az út, de kényelmesebb és/mert null tömeg.
2010. 01. 28. 10:51
bradyfan
Cosco.
Kis túlzással 4-3-ban nem lenne annyira fontos Wilfork megtartása. Az új sémában elvileg elé kéne, hogy legyen a Brace,Pryor,Whright és esetleg Warren 4-es DT-nek. LDE-nek ott van Burgess vagy egy olcsó FA a másik oldalra pedig lehetne egy nagyobb nevű játékost hozni pl Peppers vagy Kampman. a LB sor pedig sokkal bíztatobb lenne 4-3-ban mint 3-4-ben.
2010. 01. 28. 11:09
sirCharles
Wilfork megtartása vagy meg nem tartása szerintem lényegében eldönti, hogy átállunk-e 43-ra vagy maradunk 34-en. Mint ahogy CoSco fentebb írta, elég unszimpatikus (egyenesen hálátlan? Mert azért csak itt lett belőle TOP DT...) a mondatformálása. Én korábban is azt mondtam, hogy aki csak és kizárólag a nagy pénzért maradna itt, azt nem feltétlenül kéne megtartani, bár kétségkívül az egyik legjobb játékosunk Wilfork...

Ha esetleg Springsszel együtt elhagyná a csapatot, akkor elképesztően nehéz draft és offseason elé nézünk, mert szerintem a lehetőségeink nem engedik meg, hogy mind az O-t, mind a D-t egy időben a kellő szintre erősítsük, akár lesz fizetési sapka jövőre, akár nem. Mert azért valljuk be, mindkét oldalon égető fontosságú lenne az erősítés, és nem egy poszton.
Én Kraft és Belichick helyében a távolabbi jövőre (2-3-4 év) is tekintettel erősítgetném ezért a csapatot, mert a fizetési sapka nélküli évnek is egyszer vége lesz, és akkor egy elképesztő fizetésekkel járó nagybevásárlás fenntarthatatlanná (és valószínűleg ismét szabályellenessé) válna.
2010. 01. 28. 12:25
boston
Szerintetek az, h Wilfork marad vagy megy az kb mikor realizálódik? Tudom,h nem lehet pontosan tudni, de kb.
2010. 01. 28. 12:26
temp
boston: ha nagy hiszti lesz, és huzavona, az simán a következő szezon első pár köréig is húzódhat, így erre tényleg nem lehet válaszolni.
2010. 01. 28. 12:35
boston
AZ ő játéka nagyban befolyásolja D építését, nem?
2010. 01. 28. 12:47
First Hit
Jó Hogy ezt tudjuk taglalni de a Wilforkos cikk meg pihen az nfl.comon 27. e óta....
2010. 01. 28. 14:18
bradyfan
Boston
Kis túlzással tőle függ, hogy 3-4 v 4-3 sémában játszik-e a Defense jövőre. Ha nem tudjuk megtartani, vhogy elképzelhetetlennek tartom, hogy maradjon a 3-4, mert ez a séma nem bírja el, hogy nincs kezdő szintű DE,NT.
2010. 01. 28. 16:50
CoSco
Tény Wilfork tipikus NT, de 4-3ban is simán megállná a helyét. Az meg hogy Brace,Pryor megállná e a helyét egy új sémában sajnos lutri. Minden estre ha váltunk akkor feltétlen kell egy DT.

Más téma.
Tételezzük fel, hogy sapka mentes év lesz. Mindenki megkapja amit akar nagyon fizuk stb. Ilyenkor a szerződések csak addig szólnak amíg a limit mentesség tart, vagy utána meg kell nyírni a költségvetést, ergo a csapatot? Ezzel kapcsolatba valaki felvilágosíthatna. Előre is thx
2010. 01. 28. 20:07
CoSco
nagyon = nagyobb :D
2010. 01. 29. 00:04
Seventh Son
CoSco! A második gondolat a kérdésedben a jó válasz.
2010. 01. 29. 11:21
norbertobaggio
Off-a sport tv elvesztette az olasz bajnokik közvetitési jogait ősztől a Digi tv aggya majd őket igy remélhetőleg már nem kell majd többször felvételről meg utoléréses módban nézni az álltaluk közvetitett NFL meccseket!
Amúgy érdekes a sport tv logikája mert elvesztették annó a Premier ligát most az Olasz bajnokikat is lassan már nem adnak semmit ők igy nehogy megszünjön a csatorna igy elvéve töllünk az NFL meccsek nézési lehetőségét!
2010. 01. 29. 12:10
lukacstamas
Ja, bocs! Már volt téma! :-)))
2010. 01. 29. 13:05
sirCharles
Nem túl jó hírek a kollektív szerződéssel kapcsolatban:
http://www.nfl.com/news/story?id=09000d5d8160787c&template=with-video-with-comments&confirm=true

Egyrészt a tulajdonosok arra való hivatkozását, hogy nőnek a csapatfenntartási-költségek, kissé ironikusnak tartom, mert szinte kivétel nélkül milliárdos üzletemberek vagy vállalatok a csapatok tulajdonosai. Másrészt viszont a játékosok sem tudják már, hogy mennyit harácsoljanak össze maguknak, éhen akarnak halni...

Meglátásom szerint ott b@szta el az egészet a rendszer, hogy elkapatta a még semmit sem mutató újoncokat, akik olyan fizetésekért hajlandóak egyáltalán felvenni a mezt, amiért néhány valóban kiváló játékos évekig gürcöl.
Lehet azon vitatkozni, hogy Wilfork megér-e a Patriotsnak évi 6-8 milliót - szerintem nem. Vagy egy újonc megérdemel-e tizenmilliós szerződést - szerintem nem, mert még semmit sem csinálta a profi ligában, és szerintem rossz abból a nézőpontból megközelíteni a dolgot, hogy erre teszik fel az életüket tizen valahány éves koruk óta. (Nagyon sok másik ember ugyanígy tesz, sokukat mégse draftolják. Van élet az NFL-en kívül is - ez a szomorú(?) igazság. Sokan lehet még nagyobb erőbedobással küzdenek, mégsem jutnak el Crabtree-ét még csak megközelítő szerződésekig sem, hanem a civil életben kell helyt állniuk.)

VISZONT! amíg egy Michael Crabtree 40 milliót kér egy perc játék nélkül, és meg is kapja, addig parttalan a vita és semmi sem fog megoldódni.
2010. 01. 29. 13:19
Bulow
Sajnos nagyon rossz érzéseim vannak pufink ügyében. Emlékeztek olyanra, hogy valakinek Billék megadtak bármit ilyen szituban? Lehet hogy a memóriám a rossz... Viszont: a Seymour sztori minta felvezetése lett volna a VW megtartási manővernek. Az is biztos hogy hosszú, biztos szerődést akar és nem egy halálrakeresős taget egy évre. Ez utóbbi szimpi, JP nem ezt választotta... Ha viszont azt akar, miért nyilatkozik ilyeneket, nem segít az ügynek.
2010. 01. 29. 15:13
_bb
Csak 1 vélemény:

- Wilfork 6 millát megérne évente, 8-at már nem biztos (de lehet annyit is)...lehet ő inkább 8 körül akar :(

- Az új CBA-t illetően valószínűsítik egy újonc fizetési sapka/kategóriás besorolás (az első körben is meg lenne határozva,h kb. hol húztak kb. mennyi a fizu) létrehozását, de mindezt úgy, hogy a tulajok vállalják, hogy az így "megtakarított" pénzt (vagy egy bizonyos hányadát) a veteránokra fordítják.

Azt tényleg nem árt észben tartani, hogy a ligában vannak kis piaccal bíró csapatok, melyek kisebb bevételi forrással bírnak, ugyanakkor a nagyobb piaccal bíró cspatokéval kb. azonosak a kiadásaik (fenntartási, fizetési ...stb költségek). Hosszútávon kell nyereségesnek lennie egy ilyen vállalkozásnak, és ilyenkor nem lehet azt nézni, hogy emellett még milyen dollármilliókat hozó befektetései vannak egy-egy tulajnak. Senki nem akar egy pénznyelőt üzemeltetni, csak mert olyan marha jó sport ez az amerikai foci. És persze az se mindegy mekkora az a nyereség ;) ...ha azt látják, h a szomszéd tehene zöldebb vagy mi :D
2010. 01. 29. 15:18
Bruschi85
Azt mondom, hogy Baby Vince-t megtartjuk-e nagyban függ, hogy mit akarunk 3-4-et vagy 4-3-at
SirCharles nem értek veled egyet ő igen is megérne 6-8 millát mivel a liga legjobb NT-jei közé tartozik. Igaz a passz ellen nem annyira hatékony bár 3rd downoknál is többször fenn volt mint kellene mert nincs helyette minőségi csere!! Ő igazából 2nd down player de futás ellen kiváló! Abszolút domináns a 3-4-es védelemben
Egyébként is ez a 4-3-as védelem nekem sehogy se tetszik de ez teljesen szubjektív hiszen annyi needünk van...
Ez a legnagyobb baj, hogy Seymour helyett mindenképp kell egy RDE tehát a Front Seven nem bírna el még egy ilyen kaliberű játékos távozását.
Remélem valahogy sikerül vele megegyezni - bár itt megint bejön a capmentes év stb. stb.
Nem egyszerű kérdések ezek remélem a FO kitalál valamit mert ezek a tagelés körüli herce-hurcák nem lesznek jók...

A lényeg továbbra is Hajrá Pats!!
2010. 01. 29. 16:14
sirCharles
_bb

Mindegyik csapat (talán a Jaguarst kivéve, de szerintem ők is) rentábilisan működik, tehát sokkal inkább nyereséget termel, mint veszteséget. Még a kis piaccal bírók (pl. Colts vagy Packers) is, tehát azért távol állnak ezek a klubok a "pénznyelő" fogalmától rövid és hosszútávon is :-)

A pénzforgalom-arányos nyereség viszont még a legnagyobb csapatoknál is elhanyagolható egy jól működő nagyvállalathoz képest, így ezek a csapatok nem a bevételük miatt vannak "tartva", sokkal inkább a tulajdonosaik amerikai foci iránti rajongásából, hétvégi játékszerként... :-)


Bruschi85

Szerintem egyik játékos sem ér 8 millát, ha csak a pénz miatt maradna valahol. Aki egy bizonyos csapat tagja akar lenni/maradni, az akármilyen jó játékos, szerintem beéri ilyen szintű követelőzés nélkül is, mint amilyet Wilfork előad... (100%-ban biztos vagyok benne, hogy Tom Bradyvel kb. egy hét alatt megállapodik majd a vezetés, hiszti és követelőzés nélkül. Sőt, én még azt is valószínűnek tartom, hogy akár kevesebb fizetésért is maradna Brady.) És senki sem pótolhatatlan, amit a legjobban talán ez a liga szemléltet :-)

Most őszintén, évi 3-4 millió dollár felett nem teljesen mindegy, mennyit keres valaki? Lassan teljesen abba az irányba megy el ez a liga is, hogy "bármit megteszek a csapatomért - de amíg késik két percet a csekkem, addig fel sem állok".

Lehet én vagyok a naiv, és ez a sport nem erről szól, de teljesen hiányolom néhány esetben a játékosok lojalitását a klubjaik iránt. (Főleg úgy, hogy Wilforkból is itt lett valaki... Az üggyel kapcsolatos nyilatkozatai stílusát meg inkább nem kommentálnám.)
2010. 01. 29. 19:48
imi
valahogy én sem igazán értek egyet h egy játékos sem ér 6-8millát, főleg ha valaki kiemelkedő a posztján, ez a sport futóknak talán 7 évről szól, irányítóknak 10-15év, falembernek 7-10év ÁTLAGBAN, akik minden egyes napon kockáztatják az egészségüket a pályán, egyik percről a másikra véget érhet egy karrier, arról nem beszélve h milyen korán halnak, ehhez jön még nem kevés anabolikus csodaszer, és mit gondoltok mennyi ember tud valamit kezdeni magával a karrier után ami nagyon gyakran 35 után befejeződik...sokan sehol nincsenek, naná nem halnak éhen! Persze tudom 1 éves újonc fizetésből sokan évekig igen jól élnénk, de ez a profi sport, ami a pénzről szól, Vince pedig nyilatkozzon csak nincs ezzel semmi baj, Tommal valóban mindenféle nagy hűhó nélkül megállapodnak majd, csak ne felejtsük el h amikor Randy idejött 2X átdolgozták a szerződését azért h meg tudjanak tartani embereket azzal h beférjenek a capbe, valahogy Tomnak nem fájt a foga ugyan ehhez (persze nem is kell ezt tennie), de azért ne legyünk naívak Tom sem fog lemondani 2-4 milláról csak úgy, mert ha azt 5 évre vetítjük 10-20milka (csekély 2- 4 milliárd Ft), és akkor hirtelen jönne a Redskins és azt mondaná 15milláért gyere hozzánk a 8-10millával szemben! A pats pedig nem is sértené meg őt egy 8 millás szerződéssel!
2010. 01. 30. 09:10
CoSco
sirCharles: Szerintem egy picit naivan kezeled ezt a pénz dolgot, mert most akárhogy is ez meló. Teszem azt dolgozol egy cégnél szereted a légkört meg minden, de ha kapsz egy konkurens cégtől egy 2-3* jobb anyagi ajánlatot nem váltanál? Igaz nem haltál eddig se éhen, de így már évente elutazhatsz Bostonba, hogy élőbe láss Pats meccseket. Remélem tetszik a példa :) Ők is így vannak ezzel, csak kicsit nagyobb igényekkel.
Az meg hogy Brady sosem fog elmenni az már becsületbeli ügy, kínálhat akármennyit akárki. De ez a jelenség általában csak QB-knál jelentkezik. Igaz a lojalitást néha rektálisan meggyalázzák egyes játékosok, lásd Favre, vagy Boston-t illetően Ruth vagy Damon (igaz utóbbi 2 már baseball de kb akkora szentségtörések voltak, mintha Brady vagy Bruschi ment volna át a Jetshez :( )

A másik kérdés hogy ki mennyit ér meg, már merően szubjektív. Véleményem szerint azért VW megérne évi 8-at. Az újoncok szerződésével viszont tényleg kéne valamit csinálni, mert sok fura dolog sült már ki, hál Istennek mi eddig nagyot nem szívtunk még, de szegény Oakland :D

Más téma. Sapka mentes év. A klubok anyagi helyzetéről tudna valaki egy kis áttekintést adni? Ki az akinek van sok, és ki az aki nagyot bukhatna vele. Előre is thx
2010. 01. 30. 14:54
sirCharles
Attól, hogy valahol 3szor annyit kereshetek, még nem feltétlenül az a jobb :-) Lásd Haynesworth és a Redskins: nagyságrenddel többet keres, mint a Titansben, viszont egy vesztes, a szezonban megalázóbbnál megalázóbb vereségeket begyűjtő csapatban szenved hétről hétre. Én ezért nem csak a pénzt tenném a mérleg serpenyőibe, mikor csapatot választok, és abban biztos vagyok, hogy kimondott csúcsgázsi-ajánlatot Wilfork nem nagyon fog a valóban élcsapatok berkeiből kapni, mert ott a többi jó játékos miatt telítetté váltak már a fizetési sapkák.

Az, hogy ki mennyit ér meg, én azzal a kiegészítéssel nézem mindig, hogy ha valaki CSAK és kizárólag a pénz miatt maradna, akkor nem feltétlenül ér meg 1 milliót sem. Csak hogy a közelmúltból történt esetre reflektáljak: Ryan Grant és a Packers esete. Mikor a szerződéshosszabbítós évében volt Grant, az egyik legjobb futó volt az egész ligában, és elképesztő akarással játszott. Mióta megkapta az új, zsíros szerződését, legjobb esetben is középszer, gyakran észre sem lehet venni, hogy a pályán van, a játéka osztályokat esett vissza. És nem egy ilyen eset történt a ligában az utóbbi években. Ettől még nem feltétlenül fog Wilfork teljesítménye is visszaesni az új Patriotsos sztárszerződése után, de az ilyen hercehurcák jelentős többsége után a játékos elkezdi magát jobban kímélni, nem teszi oda magát annyira, visszavesz a nagy lendületből. Így viszont valahogy nem érzem jogosnak a nagy fizetést, mert lehet, hogy egy kevésbé megfizetett, de lendületes, bizonyítani akaró új játékos sokkal jobban teljesítene.

Szóval a mondandóm lényege továbbra is az, hogy aki csak a pénz miatt maradna, és még pofátlan stílusban is beszél a csapatával, az nem feltétlenül van/lesz a csapat hasznára, akkora mértékben biztos nem, mint amennyire a fizetése alapján elvárnánk.

Hogy kifejezetten offtopik legyek, én egy bizonyítási vágytól égő, jó képességű Hoyerre inkább szánnék pénzt, mint egy utóbbi időben paraszt stílusban nyilatkozgató Wilforkra, attól függetlenül, hogy most Wilfork kétségkívül a jobb játékos, sőt, a liga egyik legjobb NT-je :-)
Hozzászólás a(z) Így lettem NFL játékos: Brian Hoyer bejegyzéshez