Menetrend

Legyél Te a GM!

2009. 10. 15. 15:41
Szerző: DoM
Kategória: Egyéb
Ma délután kedves olvasó, igen Téged, felhívott Robert Kraft telefonon és közölte, hogy Josh McDaniels új csapatától elszenvedett vereség hatására úgy döntött, hogy a játékoscserékre előírt határidőig (október 20. 16:00 ET) kinevez GM-nek, és senki másnak nem enged beleszólást az üzletekbe.
Mit tennél ebben a helyzetben? Melyik játékost szereznéd meg, és milyen áron (draft pickre kell gondolni)? Melyik Patriots játékostól válnál meg, és milyen ellenértéket kérnél érte (szintén draft pick)? Segítségül a fontos döntések meghozatalához a New England Patriots választási jogai az elkövetkező drafton. 2010-es NFL Draft (ahol nincs jelölve a pick forrása, az a csapat sajátja) 1.kör 2.kör 2.kör ---a Jacksonville Jaguarstól 2.kör ---a Tennessee Titanstől 4.kör 5.kör ---a Denver Broncostól 6.kör 7.kör Emlékeztető: a harmadik körös pickért cserébe érkezett a csapathoz Derrick Burgess valamint egy conditional pickért, amiről nincsenek információink, hogy legjobb teljesítménye esetén mennyire magas lehet (valószínűsíthetően későbbi pickről van szó 6-7.kör). Az ötödik körös saját választási jogot pedig a már elbocsátott tight endért Alex Smithért küldte a csapat a Bucsnak. A 2011-es draftra már szerzett a csapat egy extra picket, az Oakland Raiders első körös választásai jogát (Richard Seymour trade kapcsán). Mivel még nagyon az elején tart az idény, csak találgatni lehet, hogy melyik csapat pickje mennyit fog érni adott körön belül jövő tavasszal. A 2011-esek még nagyobb kockázatot jelenthetnek. Egy kis iránymutatás, hogy a draft sorrend kialakításánál a győzelem-vereség mutató mellett van még egy rendező elv, vagy 1-20-ig választanak a rájátszásba be nem jutott csapatok, majd 21-től kezdve a playoffból való kiesés sorrendjében húznak a csapatok. 21-24-ig a wildcard hétvégén kiesettek, majd 25-28-ig a követekző divisional körben elbúcsúzottak és így tovább. Aki nagyon belemélyedne a dologba, annak a ajánlom ezt az oldalt ahol megtalálhatóak a tavasszal szabadügynökké váló játékosok listája. Ennek az a jelentősége, hogy ha egy csapat már tudja/érzi, hogy adott lejáró szerződésű játékossal nem fog tudni megegyezni, akkor ésszerű még most elcserélni, és legalább draft picket kapni érte, valamilyen ellenértékként. Jó játékot, és nyugodtan engedje mindenki szabadjára a fantáziáját!

Hozzászólások

2009. 10. 15. 15:47
Segítségül itt van néhány játékos, akik esetleg elvágyódhatnak a jelenlegi helyükről, vagy éppen a csapat próbálhat rajtuk túladni.
2009. 10. 15. 15:56
_bb
2009. 10. 15. 15:59
Mivel ez csak játék, mindenki függetlenítse saját magát a "híres" szakértőktől és hagyatkozzon a sajét tapasztalataira, meccsélményeire. :)
2009. 10. 15. 17:14
Fuzzythunder
Shawne Merriman?2. és 4körért?Olvastam egy cikket, hogy ha nagy neveket trade-tek el a pickért sosem jött olyan szintű játékos mint kellett volna! Tudom, hogy uncsi de passrush passrush passrush passrush passrush passrush passrush passrush passrush passrush passrush passrush passrush passrush passrush passrush passrush passrush passrush passrush passrush passrush passrush passrush passrush passrush passrush passrush passrush passrush passrush passrush!
2009. 10. 15. 17:24
duanebarry
Elfelejtettem elmenteni Mr. Kraft telefonszámát.
Valaki meg tudja adni vagy ő is olvassa a pats.hu oldalt és elég itt megüzenni neki a csapatot érintő személyi változásokat? :D

A humort félre téve, ide várjátok a játékos kedvű hozzászólók álmait és vágyait?!
2009. 10. 15. 17:49
duanebarry: igen, ide. csak egy kis játék így a határidőig. Aztán ki tudja, lehet vmelyik bejön! :) állítólag várhatóak cserélgetések, és mivel nálunk azért van hiány rendesen (WR, RB, LB, stb) és pickünk is van, sokak szerint várható h lépni fogunk vmit. :)

itt is van még pár lehetőség: http://sportsillustrated.cnn.com/2009/writers/john_lopez/10/14/trades/index.html?eref=sihp
2009. 10. 15. 18:00
Szabotomy
Csak egy kis szolíd vérfrissítés, semmi komoly :) :

1.kör
2.kör---------- +LoMo --------------->Steven Jackson
2.kör —a Jacksonville Jaguarstól----->Anquan Boldin
2.kör —Tennessee----- +Burgess ------>Julius Peppers
4.kör
5.kör —a Denver Broncostól
6.kör
7.kör
2009. 10. 15. 18:17
TÖRÖLT
1.kör
2.kör———- +LoMo---->DeSean Jackson
2.kör —a Jacksonville Jaguarstól—>Dominique Rodgers-Cromartie
2.kör —Tennessee+Benjamin Watson --->Oshiomogho Atogwe,
4.kör
5.kör —a Denver Broncostól
6.kör
7.kör

Ez eléggé képtelen képlet:D.
2009. 10. 15. 18:19
juhi04
1. kör + 3. kör +Banta Cain------>Shawne Merriman OLB :P

Ha ez nem jönne össze akkor egy

2. +3. kör---------->Darnell Dockett DE/DT
2009. 10. 15. 18:27
TÖRÖLT
7.kör---->Johnny Knox
2009. 10. 15. 18:37
hobors
Nem komoly, de milyen lenne?

2. kör + Galloway --> Terrel Owens?

Lenne mélységi veszély!
(meg morál! :-)
2009. 10. 15. 18:39
hobors
Esetleg a kedvenc trade partnerünkkel:

1. kör + Spings --> Nnamdi Asomugha (CB)
2009. 10. 15. 18:40
hobors
Mielőtt bárki kritizál, tudom, hogy a TO csere teljesen elszállt ötlet - már csak az anyagiak miatt is.
2009. 10. 15. 18:57
hobors: őszinte leszek, nekem is megfordult a fejemben. még akár a morál is beleférne, mert hiszem h van annyira intelligens mind Randy, mind TO h befognák egy gyűrű érdekében, de sajnos tényleg nagyon nagy a fizuja.

Egyébként, nem csak a mi fejünkben fordul ez meg. Olvasom most Mike Reiss chat-jét, nagyon sokan felhozzák ezt. http://espn.go.com/boston/chat/_/id/28862/espnboston-on-pats
2009. 10. 15. 19:07
Szabotomy
Én személy szerint nem csípem, akkora arccal nem tom hogy fér el még 21 másik játékos mellett a pályán.(Get your popcorn ready!?)Meg a hisztik..
Mélységi veszély?Ha Tom mélységi passzai javultak volna az utóbbi mérkőzéseken,akkor lenne értelme.
2009. 10. 15. 19:26
istidt
Üdv

Ez nagyon jó ötlet mennyi időm van változtatni? Csak hogy akkor legyen valami kerete is.
2009. 10. 15. 19:35
mascherano
Akkor hogy döntenék el ki az igazi 81-es!! :-)
Nyilván Moss nem mondana le róla. TO pedig nem hiszem hogy másik mezt választana
2009. 10. 15. 19:35
mascherano
Már csak az egójuk miatt is!
2009. 10. 15. 19:45
istidt: amikor akarod, nyilván a hétfői trade határidőig. :)

bb gratula! Legközelebb lécci zsírozz már le vele egy interjút! ;) :D
2009. 10. 15. 19:46
bb:

na igen. ilyen playmakert idén már nem fogunk leakasztani... :(

grat a chathez.
2009. 10. 15. 19:51
_bb
Danna: Ja igen...persze :) "Sajnos" jövő héten nem lesz alkalmam chatelni vele, pedig leszerveznék egy exkluzív röpke 10 perces tokaji aszús interjút a londoni meccsre a patriots.hu-nak... de aki élelmes és kiutazik az kapja el a grabancát! ;) ...talán írok Mikenak a mailbagbe, hogy segítsen, meg ő is kap 5 percet ( :P ) meg némi tokajit
2009. 10. 15. 19:51
istidt
OK
Akkor legyen hétfő a határidő.

Lehetne valami Fanasydraft jellegű dolgot csinálni a saját csapatunkra,megnézni szezon végén ki meddig jutott.Persze tudom hogy nagy munka csak a móka kedvéért kicsit ábrándoztam.
2009. 10. 15. 19:54
_bb
DoM: no igen, trade útján szerintem se... viszont az érdekes mennyire bízik Tedy a meglevőkben. Burgessnek folyamatosan türelmet kért. Junior ha limitáltan is, de amikor pályán lesz, szerinte nagyot fog alkotni. Ugyanakkor mintha a cornerekkel szemben fenntartásai lennének :)

A másik érdekes dolog az volt, hogy határozottan kijelentette, hogy Seau ékezésével se lesz több 3-4.
2009. 10. 15. 20:40
Gabesz
4.kör Jax pick+LoMo---->Chris Johnson
2009. 10. 15. 20:40
Gabesz
bocsi Jax pick nélkül :)
2009. 10. 15. 20:44
Gabesz
és még akár 2.körből a Jax pick+Burgess---->Merriman
2009. 10. 15. 21:56
istidt
ÁÁÁÁÁhhh Most elolvastam mégegyszer az elejét okt 20 draft határidő.
Na akkor most leírtam magam teljesen bocsika kicsit felületesen olvastam.
2009. 10. 15. 21:57
bradyfan
Hát most Defense sémától függetlenül de azt mondom, mindenféleképen a pass rusht kéne meg erősiteni. Szóval egy első körös pick plusz egy játékos Merrimanért vagy Peppersért. Ezen kivül egy jó 3rd WR se lenne rossz, de nagyon bízom a Nunn Tate kettősben így nem tradelnék ilyen játékosért. Kiváncsi leszek lesz e valamilye BB varázslat.

_bb Grat a Chathez. :D
2009. 10. 16. 00:29
Proxi
4.kör+Galloway-->Derrick Johnson
2009. 10. 16. 10:12
Mr nemo
7.kör+LoMo - bárkiért, aki punt return során képes elhagyni a 20 yardos vonalat.
2009. 10. 16. 10:18
_bb
Mr nemo: :) ezen jót mosolyogtam... valahol jogos... nem is véletlenül használtuk Edelmant legutóbb. Viszont LoMo-nál ez végkiárusítás árszint lenne :)
2009. 10. 16. 11:08
gj2k
LoMo-nak vegyünk még két lábat egy 2. körös pickért cserébe. :D
2009. 10. 16. 11:13
KoviBazsi
Merriman (TBC + 2. kör), Boldin (Galloway + 5. kör) és Asomugha (Springs + 2.kör —a Jacksonville Jaguarstól) kellene, ellenértékek zárójelben.
Merriman már régóta a kedvenc LB-eim közé tartozik, kicsit arcoskodik, de BB letudná nyugtatni.
Ez tuti dobna rajtunk, ám a cap miatt max csak álom.
Azért jó volt eljátszani a gondolattal...
Go Pats!!!
2009. 10. 16. 11:30
rege
Maroney-hez ragaszkodom, mert az Ő mezét sikerült megszerezni Kanadából. Ha most elcserélitek dobhatom a mezt a kukába, ezt nem tehetitek velem!
2009. 10. 16. 11:34
csabesz
Darren Sproles (LoMo+4.kör)
Galloway-t nem adnám, az idény 2. részében meglátjátok ... :)
2009. 10. 16. 11:49
MaPe
Merriman(Burgess +1.Kör+4.Kör)de akár Thomas is mehet.
Merriman egy fiatal meghatározó játékos,ráadásul elég nagy need nálunk amit ö tud, szóval ugy gondolom hogy végre kéna valami nagyott robbantanunk! És 3 darab 2.körös pick sztem bőven elég a draftra!
2009. 10. 16. 11:52
pityu81
Sziasztok!

Rendeltem egy Patriot-os Property of Scrimmage Hoodie-gray kapucnis pulcsit amcsiból de sajna nagy lett. Szerintem valahol az XL-es és az XXL-es méret között lehet. Ha valakit érdekel keressen a molnaristvanid@gmail.com-os címen.

Üdv.:
Pityu
2009. 10. 16. 12:50
Szabotomy
rege:Bocs, de az élet az ilyen. :)
MaPe:Marriman tutira nem ér meg annyit(ráadásul most épült fel sérüléséből), a 3db pick meg túl kevés,abban az esteben is ha sikerül tradelni 1-et (2-őt).
2009. 10. 16. 13:14
Rege nem te jártál a Goldmann téren, Budán valamikor? Mert láttam valakit Maroney-s mezbe, de mire odamentem volna eltünt a tömegben.....mint Maroney a süllyesztőben.
2009. 10. 16. 21:05
szeder
Nekem eddig Szabotomyé tetszik a legjobban:D
2009. 10. 17. 10:09
temp
sok jó gondolat volt, akkor az enyémek: szerintem nincs olyan játékos az ismerten elvágyódók között, akiért 1. kört adnék. Talán egyedül Merriman az, akiért megéné csatába szállni, de csak úgy, ha 2. körért jön, és garantálja, hogy eláír nálunk hosszabbítást. Vele kapcsolatban is aggodalomra ad okot, hogy nem a megszokott formáját nyújtja, de egy 2. kört megérne.

TO egy vicc. De komolyan, semmi értelme nem lenne Moss mellé megszerezni, emellett drága, öreg, és csak a gond van vele. Boldin már jobb választásnak tűnik, vele viszont az a gond, hogy nem lenne nálunk túl boldog. Oké, hogy megszabadulni Fitz-től, de cserébe megkapná Mosst sőt, Welkert is, ő viszont olyan csapatba szeretne játszani, ahol ő No1. Pedig a legnagyobb erősítés ebben a percben ő lenne, ha átvenné Gaffney helyét ;)

Összességében, ha én lennék a GM:
nem tennék semmit. Nem hiszmem, hogy a reálisan és jó áron megszerezhető emberek között van most olyan aki kellene (a Burgess-ért kidobott pick nagy butaság volt, azzal esetleg lehetne vitézkedni), nem hiszem, hogy most hirtelen jobb WR-t tudnánk előkapni, mint mondjuk Aiken (nála komolyabb elkapókat más csapatok sem engednének el olcsón, nekünk meg nem ér egy 3. számú opció egy 4. kört mondjuk).
2009. 10. 17. 10:19
Egyébként játszottam pár évet egy GM járékban. Gyakorlatilag az offseasont lehet végigvinni (draft, FA, trade, hosszabbítások), utána pedig egy Madden szimulációval mérkőznek meg a csapatok (de szimuláció módban, tehát nem a játékos ügyességén múlik a dolog). A Patriotssal idén sikerült super bowlt nyernem (azt persze el kell mondani, hogy a Madden nagyon messze van a reálistól, szóval sok következtetést nem lehet levonni belőle).

Egy szó mint száz, ez a játék egy iciri picirit bepillantást engedett, hogy milyen borzasztó érzés is néha GM-nek lenni, például amikor vagy 5 tehetséges, ám még nem bizonyított fiatal tehetséged, és 2 helyed a rosteren a final cut előtt.
Nekem végig az volt a filozófiám, hogy tradelni nem nagyon éri meg, nem is nagyon csináltam, míg más játékosok szinte folyamatosan. Én inkább úgy gondoltam, hogy a draftra és az FA-ra érdemes építeni, ez utóbbinál sem az igazi block bustereket kell elkapni, hanem azokat, akikre senki nem figyel, viszont megvan bennük a megfelelő potenciál, a nagyon drága saját FA-hez meg nem érdemes foggal körömmel ragaszkodni.

Persze nem azt akarom mondani, hogy tudom milyen egy igazi gm élete, de mindenkinek javaslom például azt, hogy egyszer játszon végig egy keretszűkítést a bő keretről, ki fog derülni, hogy csak szurkolóként egyszerű azt mondani, hogy jaj én ezt vagy azt megtartottam volna, edzőként borzasztó nehéz az utolsó 3-4 hely elosztása, főleg, hogy azért bizonyos posztok száma kötött (például nem árt ha legalább 5OL ember van a csapatban, hogy legalább a kezdők meglegyenek, és akkor még cseréről nem is beszéltünk ;))
2009. 10. 17. 10:42
viito: Kevin Curtis talán megérne egy próbát az Eaglesnél, ha már elkapóban gondolkodunk, de másért valóban nincs sok értelme (Tate állapotától nagyban függ --Galloway-jel én már nem számolnék). A drágábbak közül Bowe érné meg legjobban. Egy második körössel sztem el lehetne hozni a Chiefstől.

Nekem mondjuk Michael Bush nagy kedvencem, és LoMo-val párban évekre stabilizálná a backfieldet. Viszont erre nulla az esély az FO-tól még úgy is, hogy Taylor sérült.
2009. 10. 17. 11:28
DoM: akkor eléggé egy felé keresgéltünk, mert nekem meg Reggie Brown jutott eszembe, őt szívesen látnám nálunk ;)

A Chiefsnél nem vagyok benne biztos, hogy szeretnék elengedni az utolsó igazi potenciált is rejtő célpontjukat, Bush pedig jó játékos, de RB érkezésének kb 0% az esélye szerintem.
Bowe mondjuk mondjuk egy 2. köröset simán érne (annó a 30 éves Chamberssért adott a Chargers ennyit, szóval nagyon nem hiszem, hogy a sokkal komolyabb potenciált rejtő Bowe-t megkapjuk egy sima 2. körért, de ha igen, akkor einstand!)
2009. 10. 17. 11:34
viito: A Chiefs franchise QB-t és Mike "touchdown" Vrabelt szerzett egy második körösért. :) Gonzalezt is egy második körösért engedték el. A Titans második köröse nagyon közel lesz az elejéhez, szerintem megfontolná Pioli.
2009. 10. 17. 11:53
temp
DoM: azért ezt Te is érzed, hogy kicsit más helyzet

- Chiefs QB+best red zone WR: ez így van, egy 2. körésért kapták DE a Patriots kényszer helyzeben volt Cassellel, mivel a fizetése miatt mindenképpen szabadulniuk kellett tőle. Tehát ez nem egy opció volt, hogy ha elviszik jó, ha marad akkor is. Vrabel kicsit érdekesbb téma, hatalmas fizuval maradt volna nálunk (több mint 3 milla), ebbe a mostani védelembe szerintem nem is kellene, azt olvasom, hogy nem is villog idén annyira, és a legfontosabb, hogy a Cassel kényszer szitu miatt ugye a Chiefs egy kicsit jobban diktálthatott szerintem.

- Tony Gonzalez: imádom a csókát, még mindig az egyik legjobb TE a pályán DE 33 éves, februárban tölti a 34. évét. Ugye az látszik, hogy túl távoli potenciál már nincs benne, az ilyen korú játékosoknál szokott előfordulni, hogy egyik évben még zsenik a másikben meg kiégett öregemberek, szóval én itt elég erősen túlzottna is tartom a 2. körös picket, Bowe-ban sokkal több potenciál van hosszú távon.
2009. 10. 17. 12:16
viito: a Cassel-trade Pats oldalról valóban így nézett ki, és jól jártak ezzel, de a Chiefs oldaláról elég érdekes, hogy mire szórtak ki egy majdnem első körös picket, majd ezt megtámogatták egy izmos szerződéssel, anélkül hogy támadófalat tettek volna elé többek között. A védelemben a jó-ég-tudja-miért jegelik Derrick Johnsont, a Bills után ők is átállnak a no huddle-re mert az mennyire király (miután a szezon előtt, közvetleneül rúgják ki az OC-t). A racionális viselkedés jelenleg nem túl gyakori vendég meglátásom szerint a Chiefs döntéshozóinál, és a Titans pickje majdnem első körös értékkel fog bírni.

Persze long-shot az ötlet, azonabn annyira nem érzem elrugaszkodottnak a valóságtól DE nem fog megtörténni. Olyan érzésem van, hogy most nagyon vigyázni fogunk a pickjeinkre legyen szó a trade-deadlineról vagy majd a tavaszi FA-időszakról, draftról. Hosszútávon nagyon sok fog múlni ezen a mostani négy draft picken a draft első két körében.
2009. 10. 17. 12:43
temp
DoM: Chiefs oldalról milliószor elmondtam, hogy szerimte Cassel=Thigpen, sőt ez szerintem még midnig nem dőlt meg vitathatatlanul. Én a helyükben nem adtam volna Casselért ennyit, inkább valóban falat építek, és megpróbálok Thigpenből franchise QB-t csinálni. Vrabelre meg alapjában véve nem hiszem, hogy szükségük volt (már ennyiért), a pályán már nem maradandó, a pályán kívül pedig tapasztalt vezetőt találtak volna olcsóbban is.
Egy szó mint száz, szerintem nem érte meg nekik.

De egyetértek, nem fogunk tradelni szerintem sem, vagy ha igen, akkor picket próbálunk majd úgy cserélni, hogy a rookie capes időszakra jusson 1. körös pick.
2009. 10. 17. 15:53
bradyfan
Akárhogy is olvasgatok/gondolkodok tovább egyre jobban az az érzésem, hogy Merriman kézenfekvő lehetne nekünk. Nem akármilyen játékos, akit mellőz a csapata, és ahol mellesleg szerződése utolsó évét tölti. Tudom, hogy formán kivül van, meg hogy balhés, de talán egy új környezet jobban hatna rá. És hát nem hiszem, hogy rosszabb lenne mint mondjuk Woods. Vele el felejthetnénk ezt a rémes 4-3-as sémát. Valszeg az ár se lenne annyira magas, mivel ugye lejár a szerződése, én vagy a Jax vagy a Titans 2-dik körös pickjével megcéloznám.
Mi a véleményetek erről :D
2009. 10. 17. 17:15
bradyfan: draft picket nem adnék érte, a lejáró szerződése miatt, és nagyon borsos árat fog kérni. azt éppen elég lesz kipengetni, nemhogy még picket is adni érte. ráadásul nálunk nyilván wilforknak kell a nagy pénz, főleg hogy brace eddig besült (persze ez még korai), ezért kevés esélyt látok rá. sajnos. tegyük hozzá.
2009. 10. 17. 18:57
temp
bradyfan: az nem kérdés, hogy Merriman jobb játékos, mint Woods, csak ugye kb pont annyival drágább is, és annyival nehezebb is megszerezni, amennyivel jobb :)

Mondjuk egy Ad-Guyton-Mayo-Merriman négyes előttük Wilfok-Ty Warren, meg valaki a sok nagyemberből a jelenlegi secondarynkkel. Nos ez megint domináns Patriots védelemnek hangzik, a baj csak az, hogy ennek az összeállására kb 0% esély van.
2009. 10. 17. 19:00
temp
DoM: én sajnos ebben a hülye hibrid védelemben nagyon komolyan azt érzem, hogy a Vince utáni korszakra készül a csapat.

Ha belegondolunk egyébként, akkor a 3-4 két legfontosabb posztja Seymour és Wilfork posztja. Hiába az OLB-k csinálják a látványos dolgokat, és ezért őket látja mindenki, az egész védelem tengelye ez a két poszt. Sey már nincs, és tartok, hogy lehet Vince is megy :(
Ha Wilfork marad, akkor is égető szükség lesz egy domináns DE beszerzésére szerintem.
2009. 10. 17. 19:01
temp
2009. 10. 17. 19:28
szamaca
Én LoMot elcserélném(mondjuk Steven Jacksonra),mert rookie éve óta szinte semmit sem alkotott!!!WR is kéne(vmi olyan mint amilyen stallworth volt 2 éve,csak hogy elvonja a védők figyelmét Randyről és ne tudjanak 2-3 DB-et ráállítani), de leginkább a defense-t kéne megerősíteni!!!Nincs passrush!!!!

viito mi a neve a GM játéknak, amit említettél??Melyik cég gyártja??Mesélnél róla vmit?:)
2009. 10. 17. 19:53
bradyfan
szamaca.
Ha jól tudom, Viito az nfl.hu-n futó GM játékról beszél.
2009. 10. 17. 20:07
temp
így van ez egyfajta fantasy játék, amit egy pár ember szervez az nfl.hu-n, és ugye a 32 csapat miatt adott, hogy hány játékos lehet.

Viszont azt mindenki megteheti, hogy mondjuk mikor megvan a patriots hetven egynéhány fős kerete az edzőtáborok alatt, akkor beírja egy excelbe, és megpróbálja 53 fősre szűkíteni. Hamar ki fog derülni, hogy a feladat nem is olyan egyszerű, hogy ki legyen az a huszonvalahány játékos, akinek mennie kell.
2009. 10. 17. 20:13
temp
Sokan írjátok egyébként, hogy LoMo-t másik RB-re cserélnétek. Egyet gondoljatok végig, hogy persze, a Patriotsnak ez jó trade lenne, de miért érné meg a másik félnek?
Van egy jó RB-jük, kapnak helyette egy olyat, aki nem bizonyított eléggé sokak véleménye szerint, meg egy picket, és cserébe odaadják a blockubstert? Szvsz ez nem éppen megérős üzlet (gondoljatok bele, mondjuk mi odaadnánk e Mayot egy hasonló korú, de gyengébb képességű kezdő LB-ért, meg valami pickért?).

Lehet, hogy DoM-nak kellene szervezni egy olyan játékot is, ahol az a kérdés, hogy egy másik GM kopogtat a Patriots irodájában, és egy igazi Patriots ikont szeretne vinni, tehát mi lenne az, amiért elengednénk valamelyiket: Mayo, Brady, Mankins, Wilfork, Vödör, Welker, Moss...
2009. 10. 17. 20:16
temp
egyébként még egy RB-kel kapcsolatos gondolat. Volt egy statisztika valamikor az offseason alatt, hogy 30-nél idősebb RB összesen valami 4-5 van csak a ligában (ebből egyébként a Faulk, Morris, Taylor 3-as elég komoly arányt képvisel ;)). Ha belegondoltok ez nem véletlen, az RB poszt az, ami leginkább felőrli az embereket, és azért egy franchise RB pár száz carryvel a lábában korán ki tud égni.

Én osztom azt a nézetet, hogy franchise RB-et draftolni kell. Tehát ha a Patriots egyszer úgy dönt, hogy a LoMo projekt tényleg bust volt, akkor ne FA-n húzzunk egy drága embert, aki már kapott rendesen a profik között, hanem draftról hozzunk valakit, futót szerencsére nem csak az első kör elején lehet találni, mint franchise LT-t vagy QB-t.
2009. 10. 17. 20:21
bradyfan
Ezt a fene nagy Lomo elleneséget énse értem. Idén nem igazán lehet megitélni, hogy mit is tud valójában. 4-es rotácioban van, így senki se fog franchise RB statokat produkálni. Mire játékba lendülne már ülhet is vissza. Plusz mivel ő a kezdő friss védelmek ellen fut általában. Én adnék neki esélyt teljesen első számuként.
2009. 10. 17. 20:26
temp
Idén nagyon nehéz megítélni bármelyik RB-et szerintem. Gyakorlatilag nagyon keveset is futunk, és amint valamelyik egy kicsit is belemelegedne a játékba rögtön jön a rotáció. Nem vagyok benne biztos, hogy a jelenlegi playhívás mellett a liga bármelyik RB-je igazán villogna. Ha megnézitek LoMo is jól kezdi a meccseket általában van 2-3-4 jó futása, aztán vége a meccsen a szereplésének.
2009. 10. 17. 21:31
Futójáték:

mike reiss írta, hogy 53%-ban játszik shotgun felállásból a csapat. onnan pedig a mi falunkkal nem fogunk túl sok futott yardot hasítani. ráadásul 39%-ban futunk, ami a 26. legkisebb arány a ligában.

nfl.hura gyűjtöttem statisztikának Maroneyról:

Maroney 2008-ban 9.3 alkalommal futott, idén 6.4. lehet azt mondani, hogy azért nem kap többet, mert nem teljesít jól a pályán, de a Ravens meccs kivételével idén ez egyszerűen nem igaz VAGY azért nem produkál első körös pickhez méltóan 2008 óta mert nem kap elég labdát. Nincs játékban, mindig kiesik a ritmusból, nincs ideje felpörögni, mert ő azért nem egy change of pace/3rd down back, aki bejön a padról egy-két játékra és akkor kell robbantania, és azok a playhívások sem ezt támasztják alá, amit kap.

Mindenki tudja, hogy Maroneyval első és tíznél középen fog futni a Pats. Pont. Morris és a többi futó is a csapatban sokkal változatosabb playhívásokat kap. Például első drive-ban a Denver ellen Morris is milyen szép oldalpasszt kapott és a támadófal teljes jobboldala takarított előtte.

Még egy utolsó stat, hogy amikor tényleg Maroneyn múlott a futójáték, és komolyan megkapta a terhelést. Négyszer futott 20 v. annál többször a labdával pályafutása során. Mindet 2007-ben. W1 a Jets ellen 20-72-3.6, W15 a Jets ellen 26-104-4.0 1TD, és a rájátszásban a Jaguars ellen 22-122-5.5 1TD plusz 40 elkapott yard, valamint a Chargers ellen 25-122-4.9 1TD.
2009. 10. 17. 21:41
viito: a védelemnél nagyon érdekes lesz, hogy milyen irányban lépünk tovább. ha lesz vmi koncepció váltás seau miatt (kötve hiszem), akkor arra a bye után fog sor kerülni.

Warrennek 2013-ig van szerződése. amíg 43 endként csak hozni tudja a kötelező, főleg futás ellen, addig 34-ben az egyik legjobb LDE.

akár melyik base D is marad, a pass rush a leginkább kérdéses. fiatal project játékosunk erre a posztra nincs (crable-ben már nem hiszek), és ez az egyike azon posztoknak, ahol nagyon ritka, hogy egy újonctól már egyből mérhető, minőségi játékot kapjon egy csapat. a draftra építeni ezért rizikós, ha a rövidtávú sikert nézzük.

Seymour helyettesének az ügyében ugyanez a probléma. 34 RDE-et, aki 3 down játékos nagyon nehéz találni (nehezebb mint NT-t). szintén nincs fiatal project játékos a keretben, tehát rövidtávon nincs megoldás, és a draft se játszik, ha mondjuk 2010-re tekintünk csak.

nem tudom, mi lesz a védelemből. egyelőre nem PO szint.
2009. 10. 17. 21:54
temp
DoM: ha a védelem ugyanazt fogja játszani amit eddig, akkor Seau a padon fog ücsörögni, egy haszna lesz, hogy elég nagydarab ember, kifogja a szelet Welker elől, és nem fázik meg a kisember :)
2009. 10. 17. 22:16
szamaca
Szerintem super bowl gyűrű ígéretével minőségi játékosokat szerezhetnénk. Úgy értem,h mi minden évben bajnokesélyesként kezdjük a szezont és lehetne úgy nagy neveket szerezni gyengébb franchise-okból,h tudja a pats-ben nyerhet gyűrűt, ami minden játékos álma.Igazából arra akartam kitérni,h így lehetne jó játékosokat kissebb fizetésért magunkhoz csábítani(a fizetési sapka nagy úr)!!Én ha játékos lennék lemondanék a fizu igényeim egy részéről,h a pats-ben játszhassak és gyűrűt nyerhessek!!:D
A védelmet ti hogyan erősítenétek??Ha jól figyeltem az elmúlt néhány meccsen BB folyamatosan cserélte drive-on belül is a 3-4 és 4-3-as felállásokat.Ez is az oka lehet az idei gyengébb defense teljesítménynek??
2009. 10. 18. 09:36
temp
szamaca: az a gond szerintem, hogy jelenleg nem mi vagyunk a SB gyűrű legesélyesebb csapatai. Ha én SB-t akarnék játszani, akkor az NFC-ben válogatnék pl a Giantsnél kopogtatnék, az AFC ilyen szempontból idén is kiegyensúlyozottabnak tűnik.

Az a másik, hogy a játékosok elsősorban sok pénzt akarnak keresni, és csak másodsorban, a pályafutásuk végefelé kezdi őket igen komolyan érdekelni az, hogy esetleg valamit el is érjenek. Tehát az igazán jó játékosok oda mennek leginkább, ahol a PO esély és a sok pénz is megvan, tehát önmagában a bajnokesélyesség ígérete még nem veri le a játékos árát.
2009. 10. 18. 10:06
"Ha jól figyeltem az elmúlt néhány meccsen BB folyamatosan cserélte drive-on belül is a 3-4 és 4-3-as felállásokat.Ez is az oka lehet az idei gyengébb defense teljesítménynek?"

Idén a Bills ellen két playtől eltekintve nem játszott a csapat 3-4-et. Nagyjából fele-fele arányban van alap 4-3 vagy valamilyen nickel-dime felállás, de a négy emberes védőfal jelen van mindegyiknél.

Az idei védelem pedig NEM teljesít gyengébben, mint a tavalyi (csak akkor két újonc LB volt a pályán, plusz sérülés hegyek, és még biz. Colvin és Seau urakat is reaktiválni kellett). Futás ellen három tizeddel gyengébb az átlag, passz ellen ugyanennyivel jobb. Csak tavaly legtöbbször fogalmatlan támadósorral rendelkező csapatok ellen játszottunk, és ott ez annyira nem volt feltűnő. Komolyabb csapatok viszont már akkor is átsétáltak rajtunk.

Fentebb már írtam, hogy alapvetően pass rush probléma van, amit nem lehet egyik napról a másikra mgoldani, például drafton keresztül. Ez egy folyamat, amiben a Patriots teljesen az út elején áll, és talán majd a draftról lesz olyan újonc játékos választva, aki hosszútávon a megoldás lehet.
2009. 10. 18. 12:50
infidelitas
Sziasztok!

Bizonyos, hogy a védelem nem a legjobb a ligában, de számomra messze túlteljesített a várakozásokhoz képest... Ne mondom mindig van mit javítani, de az eddigi meccsek akár hogy is nézem nem rajtuk mentek el... Hanem az Offense bénaságán... Idén jobb teljesítményt nyújt a D, mint az O. Ha egy 2007-es szinthez közel álló O teljesítményünk lenne, akkor senki nem beszélne a D-ről, mert egyszerűen sokkal több pontot csinálnánk, mint az ellenfél. A Broncost is 2-3 TD-vel vertük volna, ennyi... Még egyszer hangsúlyozom, hogy a jövő építése és jelen csiszolása mindig fontos feladat!
2009. 10. 18. 13:16
temp
Mondjuk valahol várható volt amit DoM mond a védelem újraépítésével kapcsolatban. Ha megnézitek, akkor gyakorlatilag a nagy sikerek óta egy csapatra való embert vesztettünk, érdemes megnézni, hogy például a LB sorból senki nincs a kezdők közül a híres Patriots védelemből, de ez gyakorlatilag a secondaryra is igaz.

Az NFL-ben nem lehet évtizdekig a toppon lenni, a másik súlyos érvágás a csapatnak szerintem az OL lesz (Light 31, Kaczur 30, Neal 33, Koppen 30, bár kétségkívül az OL az egyik olyan poszt, ahol a 30-as játékosok még bőven elférnek, sőt! De 2-3 év és kitudja mi lesz), és azt se felejtsük, hogy Tom 32 éves idén, könnyen lehet, hogy mire megint összeáll egy domináns védelem az mondjuk 3 év, addigra már Tom utódját fogjuk keresni QB poszton is, és ha szerencsénk van akkor kezdődik minden elölről, egy fiatal irányító jó futójáték és erős védelem támogatásával a csúcsra ér :)

Tudom, hogy ez még a távoli jövő, de nézzetek szét a ligában. Nem a Patriots az egyetlen "nagy csapat", ami hasonló gondokkal küzd, míg egy pár korábban nem meghatározó együttes, jellemzően fiatal irányítóval most kezdi először próbálgatni az oroszlánkörmeit, lehet, hogy a következő pár év róluk fog szólni.
2009. 10. 18. 14:48
"Ha egy 2007-es szinthez közel álló O teljesítményünk lenne, akkor senki nem beszélne a D-ről, mert egyszerűen sokkal több pontot csinálnánk, mint az ellenfél. "

Erre azért nem lehet alapozni. Védelem nélkül a PO-ban nagyon könnyen elszállhat a legjobb támadóalakulat is... erre mintha láttunk volna példát az elmúlt években. A másik, hogy joggal lehet újjal mutogatni az O-ra és Bradyre, hogy a szokásosnál gyakrabban dobja túl látványosan a célpontot, de eközben nem szabad elfelejteni, hogy 2007-hez képest jelentősen megcsappant elkapó poszton a "tehetség". Nincs Stallworth és Gaffney, és Bradynek gyakorlatilag egy használható célpontja van meccsenként Moss/Welker.

Valamint a már sokszor említett kiegyensúlyozatlan futás/passz arány, ami erősen utóbbi irányába hajlik. A liga alső harmadában tanyázunk. Ez a támadófal nem tud bárki ellen réseket nyitni a futónak, ugyanis pass protectionre van kalibrálva, ezért jó esetben a liga második felébe tartozó run D ellen vagyunk képesek futni/futtatni az órát.
Hozzászólás a(z) Legyél Te a GM! bejegyzéshez