Menetrend
Szavazás

Ups & Downs - Főcsoport-elődöntő: Los Angeles Chargers

2019. 01. 14. 18:00
Szerző: Increay
Kategória: Cikkek, Meccsek
A New England Patriots vasárnap a Los Angeles Chargers ellen vívta az AFC elődöntőjét, amelyen rég nem látott domináns teljesítményt nyújtott a hazai csapat. Az elmúlt évek talán legmagabiztosabb játékával már az első félidőben 28 pontos előnyt épített ki a Patriots, esélyt sem adva a vendégeknek. A támadósor brillírozott, a védők folyamatosan megállították az ellenfél támadásait. A második félidőben jött az "időhúzás", remekül égette az órát a Patriots, minden szempontból közel tökéletes játékot nyújtottak. A végeredmény 41-28 lett, ám ez nem tükrözi teljes mértékben a játék képét. Lássuk, kik kerültek ezúttal az UP-ba és DOWN-ba!

UP

Támadófal:
Rengetegen féltették a támadófalat a rájuk váró akadályoktól, a Bosa-Ingram páros talán a liga legjobb pass rusher duója. Ennek ellenére, mintha pályán sem lettek volna. A másik nagyon fontos dolog a futásblokkolás szinte hibátlan végrehajtása volt. Ugyan Shaq Mason megsérült a meccs folyamán, de szerencsére tudta folytatni a játékot, ez különösen a Kansas elleni meccs szempontjából fontos.

Sony Michel - James White: A futótrió ezúttal is remekül játszott, de főleg kettejük játéka volt az impresszív. Michel 24 kísérletből 129 yardot és 3 TD-t ért el, ő főleg a földön szállította a yardokat, míg White playoff csúcsot jelentő 15 elkapással és 97 yarddal zárta a meccset. Kettejük jó játéka alapjában határozta meg a meccs képét, és mivel a futás is működött, a play-action passzoknak is nagy jelentősége volt. Talán nem túlzás kijelenteni, hogy az NFL legjobb (de egyik legjobb mindenképp) futótandeme a Patriotsé.

Julian Edelman: Edelmant rengetegszer megtalálták az újságírók azzal, hogy inkonzisztens és nem a tőle megszokott játékot hozza. Ezúttal mindenkit sikerült elhallgattatnia, 9 elkapásból 151 yardot szerzett, és fellépett a playoff elkapások számát tekintve a második helyre Jerry Rice mögé - Reggie Wayne-t megelőzve. A Chargers ellen ismét azt a megbízható elkapót játszotta, akit korábban is, Brady rengetegszer is kereste őt - nagyon hatékonyan.

Tom Brady: Brady nagyszerűen vezényelte a támadókat, a szemében azt a tüzet lehetett látni, amit sokan hiányoltak tőle. 34 sikeres passzal, 343 yarddal és egy touchdownnal zárta a meccset, de rendkívül hatékonyan játszott ő is, talán két homály passza volt a meccsen. Erre a formára szükség lesz a továbbiakban is.

Edzői stáb: Az egész stáb nagyszerűen készítette fel a játékosokat az összecsapásra, nagy dicséret jár nekik is. A meccsre összerakott gameplan tökéletesen működött, a Chargers érdemben nem tudott hozzászólni a meccshez, mindhárom egységünk dominálta őket.

Pass rush: Philip Riversnek nem volt könnyű meccse, ez főleg a pass rushnak köszönhető. A védők egyfolytában nyomás alatt tartották, ami láthatóan nem ízlett neki, folyamatos reklamálás jellemezte a játékát. Csak dicsérni lehet a védőket, ezzel teljesen kibillentették az ellenfél vezérét - esélyt sem adva a Chargersnek a jó játékra.

DOWN

Chris Hogan: Hogan sajnos ismét elsüllyedt a mezőnyben, mindössze három elkapása volt 13 yardért. Ez most belefért, de legközelebb már nem biztos. Sokan azt gondolták, a rájátszásra tartogatja a puskaporát - lassan ideje lenne elővennie akkor.

Jason McCourty: JMC-t sajnos több alkalommal megégették a meccsen, de összességében ő sem játszott rosszul, csupán a többiekhez képest volt egy kicsit visszafogottabb a teljesítménye.

Hozzászólások

2019. 01. 14. 19:20
iceman
Én a pass rusherek és a D-fal feljavuló teljesítményét is kiemelném.
2019. 01. 14. 19:40
topin
Hogan miért? Arról nem ő tehet hogy TB egyszer alul dobta open field helyzetben, másszor egy nehéz szituban meg túl dobta az end zoneban..mindkétszer üres volt és ha pontos a labda mindkettő TD.
2019. 01. 14. 19:49
iceman
Hogan nem szakadt el az emberétől, nem az volt a fő gond, hogy aluldobta.
2019. 01. 14. 21:15
vodka03
Akkor nézd vissza újra. 2. negyed 7:30-nál volt a play. Hogan vígan 3-4 yard-ot vert az emberére, safety help sehol nem volt, csak az end zone-ba kellett volna Brady-nek betalálnia, de mindössze a 10 yardig tudta elhajítani a bogyót. Sima TD lett volna, ha kellően hosszút dob.
2019. 01. 14. 20:02
anti pass
Szurkolóként nincs nagyobb öröm egy ilyen meccs után azt olvasni, hogy JMC jó voltál ugyan, de hát a többiek sokkal jobbak és ezért kerülsz down-ba.
2019. 01. 14. 20:04
zsolt75
A futók kiemelésekor megemlítettem volna DEVELIN játékát is, ami alapvető fontosságú volt a győzelemhez.
2019. 01. 14. 20:14
boarder20
Alapvetően mindenkire szükség van, minden játéknál, vagy hogy utat nyisson vagy hogy elvigyen magával egy védőt, pont ezért az egyik, ha nem a legjobb csapatsport :)
2019. 01. 14. 20:38
zsolt75
És ebben DEVELIN az egyik, ha nem a legjobb fullback...
2019. 01. 14. 21:16
boarder20
ÉS ebben természetesen egyetértünk! :)
2019. 01. 14. 21:04
InfiniteLoop
A Patspulpit is UP-ba teszi a "lead blocker"-eket (Rob Gronkowski, Dwayne Allen, James Develin), szerintem teljesen jogosan. Ha figyelmesen megnézzük a play-eket, illetve az eredményt (!) tényleg sokat melóztak.
2019. 01. 14. 20:59
InfiniteLoop
Én Van Noy-nak is up-ot adok a fekvőtámaszos jelentért :)
2019. 01. 14. 22:02
Increay
Az nekem a hét jelenete:D Tudta, hogy BB ezért büntetőkört futtatna vele:D
2019. 01. 14. 22:14
InfiniteLoop
Ha nem lesz ott a heti jelentek között, az személyes sértésnek fogom tekinteni :)
2019. 01. 14. 23:13
Tzimisce
Szerintem lesz róla egy videózás :)
2019. 01. 14. 21:10
piszu46
Én csak szurkolója vagyok ennek a sportnak, és a Pats-nek, abszolút zöldfülűként én úgy érzem, a tegnapi meccsen nem volt gyenge játékos, legfeljebb kevesebbet teljesítő, de abban biztos vagyok, hogy azok is igyekeztek mindent beleadni...
Fantasztikus volt a CSAPAT, az akarás, és ezt kéne tovább vinni Kansas-ba...
2019. 01. 14. 22:01
somlo
Gronk az elkapásánál a 2. érkező védőnek a fogvédőját rugta ki?
Valami nagyot repül ott:)
2019. 01. 14. 23:16

UP a csapatnak, mindenkinek, mert ez csapatgyözelem volt, a labda mindhárom oldalán. :-)
A Chiefs ellen valami hasonló kell, az O-line+Develin+Gronk blokkolása brutál volt. Talán a Chiefs ellen Gronkot jobban be lehet/kell vonni a passzjátékba, mert a Chiefs TE elleni védekezése az alapszezonban gyenge volt. A Colts ellen a játék alakulása miatt kevésbé kellett a futójátékra koncentrálniuk, figyelhettek Ebronra. Mindenesetre Mahomest a padon kell tartani, s lehetőleg minden drive-val pontokat kell feltenni a táblára. De asszem ezt BB és JMD jobban kielemzi a héten. :-) Szeretnék egy kőkemény havazásos meccset Kansas Cityben.....:-)))
2019. 01. 14. 23:47
hopi46
Hát Én most senkit sem raktam volna DOWN-ba. Ennyi.
2019. 01. 15. 00:27
cspeti98
Nálam Gilmore és J.C. Jackson is UP. Gilmore a TD-n kívül (igaz azt csúnyán benézte, de ez azt gondolom Allen ellen belefér) megint teljesen eltüntette a liga egyik legjobb elkapóját. Jackson meg 60 körüli passer ratinget engedett, pedig dobált felé Rivers rendesen, és legtöbbször 1-1-ben kellett megoldania, valamint idén továbbra se engedett TD-t.
2019. 01. 15. 09:57
InfiniteLoop
Fura volt az a TD, amire mindenki azt mondja, hogy Gilmore hibája.
Szerintem legrosszabb esetben is a JMC-vel közös, megosztott a felelősségük. Ha megnézitek valami olyasmi történik, hogy felálltak ketten Allen-nel, meg egy másik elkapóval szemben. A másik elkapó elindul befele, JMC, meg az első ütemre pont úgy mozdul, mint aki futni fog vele, de utána hirtelen, szerintem teljesen értelmetlenül megállt. Ekkor már Gilmore a pálya közepe fele néz, és mivel az agyában az lehetett az utolsó infó, hogy JMC elindult Allen-nel, a másik WR pedig befele indult, ezért elindul ő is középre és mivel nincs hátul szeme nem is látja, hogy JMC tök egyedül a semmi közepén, teljesen használhatatlan pozícióban áll(!). Aztán amikor már repül a labda, és látja, hogy az ő szektoruk felé száll visszafordul, de 5-10 yard előnyt már nem lehet behozni.
2019. 01. 15. 11:28
cspeti98
Én is Gilmore-nak írnám be. Cover 3 volt a play, és az egyértelmű, hogy az egyik mélységi zónát Gilmore-nak kellett volna védenie (JMC jó helyen volt, a flat volt az övé), de az elemzésekből és Allen mozgásából arra következtetett, hogy befelé fog vágni, és megpróbált belépni elé. Egyébként ez volt talán az egyetlen edzői döntés, ami kifejezetten nem tetszett. Mutassanak rá egy elkapóra, hogy “Stephon őt kell követni a WC-re is!”, és megoldja (jól jelzi, hogy ezután Rivers 5 alkalommal dobott felé 0.0-s passer ratinggel, jobban járt volna, ha minden labdát a földre dob), de zónában azért gyakrabban hibázik.
2019. 01. 15. 06:07
lesliemus
Michel és White trió? A trió szerintem 3 főből áll. Rakjunk még oda valakit vagy csak legyen duó, a többivel egyet értek. Go Pats!
2019. 01. 15. 06:09
lesliemus
Bocsánat! Szövegértésből 1! Kávé előtt válaszoltam... :-)
2019. 01. 15. 08:31
Pat Patriot
Azért JMD is igencsak jó tervet rakott össze... Bár itt a játékosok mkiemelve, az O és a D stratégia is kiváló volt.
Valamelyik itteni podcastben hallottam, hogy mennyire nem jó, hogy nem megy sehová JMD. Akkor is csodálkoztam, hogy lehet ilyen hülyeségeket mondani, bár volt egy olyan érzésem, hogy csak provokálásnak szánták.
Hogy vannak JMD-nek fétisei, az oké. Hogy vannak rossz hívásai, az is oké. De érdekes, hogy évről évre felmerül a neve HC-jelöltként, érdekes, hogy BB valamiért a Patsnél tartja, érdekes, hogy vele a Patriots támadósora évről évre top 5-ös egység... Szóval ha annyira szarul végezné a dolgát, valószínűleg nem marasztalta volna őt BB meg Kraft, valamint lehet, hogy Brady is elintézte volna, hogy leváltsák...
Van egy rakás "támadógurunak" mondott edző, akit általános elismerés övez, holott olyan sokat még nem tettek le az asztalra. JMD ehhez képest viszont komoly PO-meccseket nyert meg úgy, hogy változtatnia kellett az O stratégián. Szóval a podcastes srácok esetleg elemezhetnék a vasárnapi meccset, és akkor talán kiderülne, hogy nem is olyan rossz a Patsnek ez a JMD.
2019. 01. 15. 09:10
paszta75
Paul43 az aki nem szereti JMD-t régebb óta hangoztatja ezt ez a saját véleménye,
azt azért hagyd meg hogy valaki szeressen vagy ne szeressen valakit.
Spigo végig védi a podcastban McDanielst.
2019. 01. 15. 11:17
Foherty
Hogy valaki szereti vagy nem szereti, az egy dolog. A szakmai kvalitásait értékelni, meg egy másik. A lényeg, hogy ne keverjük a kettőt.
2019. 01. 16. 08:48
paszta75
Pedig ne is haragudj de miért gondolod hogy vki aki nem szereti JMD-t az azért nem szereti mert rosszul öltözködik? vagy nem jól néz ki vagy személyes problémái vannak, persze hogy a szakmai kvalitásával vannak bajai. De ez az ő véleménye amit még mindig hagyjuk meg hogy elmondja egy podcastban aminek társszerzője. Hozzáteszem nekem semmi bajom JMD-vel sőt én is szeretem azaz elismerem a szakmai kvalitását.
2019. 01. 15. 20:48
Fimiron77
2019. 01. 15. 12:07
kitalaltnev
Minden tiszteletem mellett (félreértés ne essék, a legyőzötteken nem gúnyolódni akarok, de) nekem Ingram, Bosa, a Chargers futójátéka (Gordon, Jackson) és különösen Rivers és D. King (fumble-t elkövető) enervált játéka is felettébb tetszett. Kellemes meglepetés volt ez, mert tökéletesen az ellenkezőjére lehetett számítani tőlük.
2019. 01. 15. 21:47
InfiniteLoop
A futójátékuk "mentségére" azért szerintem érdemes megjegyezni, hogy gyorsan, nagy hátrányba kerültek. Még ha sikerült is volna igazítani rajta, ebben a szituációban már nem sok értelme van annak, 40 másodpercnyi játékidőket használjanak fel 2-6 yardnyi előrehaladásért.
2019. 01. 16. 16:30
kitalaltnev
Nyilvánvalóan, persze, de azért borzasztóan rossz lett volna arról olvasni fentebb, h. ketten összefutkoráztak ellenünk vagy 230 yardot. ;)
2019. 01. 15. 12:25
torokszabolcs
Két külföldről származó gondolatot szeretnék megosztani veletek. Az egyik Judy Battistáé, aki nem egy nagy Pats fan, de a rájátszásban mindíg elismeri a csapat nagyságát. Szóval ő azt írta, hogy a Patriots olyan, mint a filmbeli szörny, amelyről mindenki azt hiszi, hogy már legyőzte, aztán meg jól kiderül, hogy persze nem:-) Temették a csapatot évközben sokan (itt is a Károgók), aztán szétzúzták a LAC-ot, amelyik titkos favorit volt sokaknál.
A másik gondolat a Post Game Show-ból származik: CSAPAT volt a pályán. Olyan, amelyet más playoff résztvevőnél nem lehetett látni. Nagyot küzdött a NO, meg meggyőző volt a KC, de mindkettőnél egyéni teljesítmények vitték a prímet. Pont azt emelték ki, emellett, hogy JE állat volt és Sony extrán jó, hogy az ő teljesítményükhöz nagyon kellettek a többiek.
Még mindig a KC esélyesebb a szakírók szerint, de a fenti két tényező jelentősen megfordíthatja ezt, ha újra tudják hozni.
2019. 01. 15. 15:24
Iron_Condor
Padoztassuk Mahomesékat 45 percig, aztán ha negyedóra alatt meg tudják nyerni, akkor meg is érdemlik.:)
2019. 01. 15. 14:26
nikos1976
Egyetértek. Ha ugyanezt a pontosságot, precizitást, összetartást és lelkesedést tudjuk hozni akkor Kansasban is nyerünk . A chargers ellen szinte hibátlanok voltunk
2019. 01. 15. 15:33
orrrion
Most néztem meg az időjárás előrejelzést vasárnapra. A helyi jósok szerint max. -10 C fok körüli idő várható. Azt mi szeretjük...
2019. 01. 15. 16:17
vicgeordie
a hőmérséklet nem feltétlen számít, a Kansasiak is hozzá vannak szokva. ellenben az erős szél nekünk kedvezhet, mert ez megölheti a Chiefs hosszú passzait, futásban és rövid passzjátékokban pedig talán mi vagyunk a jobbak sztem (mínusz Kelce)
2019. 01. 15. 17:09
tottingetosz
Nem vagyok szakértő, de azt gondolom, Hill miatt kell a Safety segítség. Sebességből bárkit megver. Ezzel nyílik a pálya közepe, amit keresztbefutásokkal plusz Kelcevel tudnak támadni. Ezek ellen nem védekeztünk túl jól az alapszakaszban, de ez már nem is az. Ha trió erősségeit limitálni tudjuk (Hillt levenni, Kelcere ragadni, kizökkenteni, Mahomest zsebben tartani), akkor a D megtette a magáét. A Kansas védelme sem a ligavégi formáját mutatta, de kelleni fog 30 pont, az szinte biztos.
2019. 01. 15. 18:04
cspeti98
Kelce kivétele annyira nem bonyolult, szvsz Jimmy Graham után a legpuhányabb TE a ligában. Ha a LoS közelében fizikálisak vele szemben, akkor nem tud hatékony lenni, szintr minden elkapása off-cover ellen jön.
2019. 01. 17. 13:24
piszu46
A szezon elején Gronkra minden csapat két embert állított, ezzel ugyan a többiekre nagyobb nyomás nehezedett (mármint náluk...), viszont Gronk nem is tudott olyan eredményes lenni.
Nem lehetne nekünk ugyanezt Hillel szemben is megtenni?
2019. 01. 15. 17:05
Misi56
Azért én Gronkot mindenképpen UP-ba tenném! Az Ő blokkjai nélkül a "fenomén"futó páros aligha szerepelt volna így! Mindenképpen megérdemelné a nagyon alázatos ( mindent a csapatért )blokkoló játéka miatt!
2019. 01. 15. 21:51
Levis
+11111111111111111111

Ez így van. Jönnek itt, hogy megdöntötték Gronk elkapott yard rekordját, de azt már nem mondják, hogy amásik kettő mennxit is blokkolt ezalatt az idő alatt... Kicsit idegesítő, hogy így temeti mindenki szegényt... Ez a GamePlan!!! Futás futással!!! Akkor?!
2019. 01. 15. 22:03
Levis
Mit művelt azzal egy elkapással a védőkkel?? Brutális! Csak lógtak rajta, mint ruha a fogason, de Ő ment tovább. A másik kettő (Kelce meg a Kittle) már rég feküdt volna a földön és ez az ami idegesítő. Ők szinte WR-ek. Blokkolni alig tudnak. Azt őket hasonlítják Gronkhoz... Nem fer. Tudom nem erről szól csak gondoltam leírom ami a fejemben járt ezzel kapcsolatban
2019. 01. 15. 22:41
cspeti98
Kittle mondjuk pont a jól blokkoló TE-k közé tartozik, és amikor nézem a játékát sokszor a csúcsformában lévő Gronkowski jut eszembe róla, passzjátékban és blokkolásban is. Számomra nem kérdés, hogy a liga legjobb TE-je jelenleg, ettől pedig fáj a szívem, mert anno őt nagyon szerettem volna nálunk látni.
2019. 01. 16. 00:20
loop80
+1 (Méghogy nem tud blokkolni? Nagyon is tud! Nem olyan "őserő", mint Gronk, de jól blokkoló TE.)
2019. 01. 17. 13:29
piszu46
Igazad van, ha lenne olyan statisztika, hogy a TE mennyit blokkolt, biztos utcahosszal verné az egész mezőnyt :)
2019. 01. 17. 13:31
piszu46
Persze valószínűleg azért elfogultság is mondatja velem :)
2019. 01. 16. 17:43
Khaspoo
Én még up-ba tenném Elandon Robertset. Sokat szidták már itt (jogosan!), de az előző meccsen nagyon oda tette magát: jól észrevette D line-ban a nyíló lyukakat és keményen be is tömte őket. Én korábban ezt a közel S line-on történő megállításokat hiányoltam tőle a sok miss tackle helyett. Megérdemli, hogy egyszer pozitívan emlékezzünk meg róla.
2019. 01. 16. 18:25
nünü
Elandon Roberts egész éve sokkal jobb mint volt tavaly. Érdemes lenne meccsről meccsre kiértékelni, nem csak teli tüdőből szidni amikor van egy gyenge megmozdulása. Szerintem harmadik számú LB-nek teljesen rendben van.
2019. 01. 16. 18:25
nünü
Elandon Roberts egész éve sokkal jobb mint volt tavaly. Érdemes lenne meccsről meccsre kiértékelni, nem csak teli tüdőből szidni amikor van egy gyenge megmozdulása. Szerintem harmadik számú LB-nek teljesen rendben van.
2019. 01. 16. 18:32
vicgeordie
Sztem ki lehet mondani, hogy Robertsből idénre lett egy átlagos LB. Nem jó, de már nem kapsz instant agyvérzést minden második megmozdulásától. Azok az óriási tacklek, amiket vasárnap csinált (pl. A goal line szituációnál) tavaly még úgy néztek volna ki, hogy Roberts érintés nélkül repül el a futó mellett 40 centivel a semmibe...
2019. 01. 16. 19:40
dravait
Háháááá, én vagyok az egyik, akinek Roberts a "kedvence" - nekem illett volna megírni, hogy bizony a jó Elandon remekelt a hétvégén!

Ahogy vicgeordie is írta, nem lesz belőle egy Aaron Donald, még talán egy Kyle Van Noy sem, de egy velük jól együttműködő HASZNOS LB igen, ez egyre jobban látszik.

Ahogy vicgeordie is írta, a legfeltűnőbb, hogy már többször odaér és SZEREL!, nem pedig elszáll a támadó mellett a naplementébe. És azt is jegyezzük meg, hogy nem sajnálja magát, ütközik rendeseket, pedig az nem csak a támadónak fáj... Úgyhogy a remény újraéledt, hogy nem csak megfelelő lesz, hanem JÓ. Én újra szorkolok neki, megérdemli.

Khaspoo, neked meg köszönet a figyelemfelhívásért! :)
2019. 01. 16. 21:40
cspeti98
Elnézést kell kérnem, mert Robertset én is a csapaton kívül akartam látni a szezon előtt, de idén tényleg hozott egy elfogadható szintet. Flores megtalálta a helyét a védelemben.
2019. 01. 16. 21:17
dravait
Emeljük még ki Trent Brown "visszatérését" is - vasárnap semmilyen megingása nem volt, végig koncentrált és kiválóan védte Brady oldalát. nagyon fontos lesz most vasárnap is, hogy konzisztensen jól játszon, az ábrándozást hagyja az öltözőben... :)
Hozzászólás a(z) Ups & Downs - Főcsoport-elődöntő: Los Angeles Chargers bejegyzéshez